[LUGOS] IDE RAID

Jure Pecar pegasus at telemach.net
Mon Nov 26 16:55:57 CET 2001

On Mon, 26 Nov 2001 16:44:02 +0100
"Jurij Re¹èiè" <jure at gemini.ntftex.uni-lj.si> wrote:

> Zdravo!
>
> Pred nekaj dnevi je bilo nekaj govora o RAIDu, pa
> me zanima, ali deluje IDE RAID in èe, kak¹ne so izku¹nje.
> Nekaj sem gledal howto o software raidu - je to pravo?
> Kak¹na so HW priporoèila?  Ali mora imeti osnovna plo¹èa
> RAID kontroler (veliko novej¹ih plo¹è ga ¾e ima) ali pa
> zado¹èajo navadni IDE prikljuèki?

Softverski raid je take vrste zival, da ti deluje tudi med dvema
disketarjema, ce hoces. Torej kakrsenkoli 'block device' mu podtaknes, bo
delal.
IDE raid deluje 'dobro', kjer je 'kako' odvisen od zadev, ki jih
pricakujes od njega. Na prometen mail server ga vsekakor ne bi dajal, kot
shramba za velike fajle, kjer r/w hitrost ni bistvenega pomena, pa je vec
kot odlicen.
Hardver je bolj problem vrsta raida, ki ga hoces naresti. Za raid0
(stripe) ali raid1 (mirror) ponavadi hoces vsaj dva diska, za raid5 pa
vsaj 3. Mnogi so mnenja, da za raid5 potrebujes precej mocen CPU; no,
nekatere hw raid resitve, ki se prodajajo za mnogo $$$, vsebujejo kak
486/66 ali i960.

> Drugo vpra¹anje pa je glede backup enote.  Kaj svetujete?
> Kaj dobro deluje pod linuxom?

razni scsi kasetarji naj bi delali.

--

Jure Pecar