[ LUGOS ] Gnu Public License

Andraz Tori andraz.tori1 at guest.arnes.si
Thu Jun 7 00:29:26 CEST 2001

Na 06 Jun 2001 21:04:13 +0200, je Rok Krulec zapisal:
> Zivjo,
>
> malo bom pokomentiral GPL iz uporabniskega stalisca:
>
> ce sem AOP delavec v nekem, naprimer drzavnem podjetju, oz. se boljse
> vladnem in razvijem neko serversko aplikacijo, ki je jasno nisem perfektno
> napisal, ali jo morem potem na zahtevo nekoga, ki se sklicuje na to da
> uporabljam GPL OS in GPL compiler, dati na razpolago javnosti ?

ne, in o tem sploh ne odločaš ti ampak tvoj delodajalc (kar ustvariš med
delovnim časom je 'njegovo', vsaj tako je v ZDA, ugibam da tudi pri nas)

> Ce je odgovor ja, potem ima GPL cisto prakticen bug in sicer, ker morem
> razkriti source, ga morem napisati dobro in ker more biti napisan dobro,
> ga ne morem napisati sam oz. rabim vec casa in vladna organizacija na
> kateri delam ni nikoli povsem varna, ker se vedno najde nekdo, ki v
> sourceu najde nek bug (mislim, da je lazje najdet nek bug v programu, ce
> ti je na voljo source kot pa ce tega ni) ..
> Ali sem narobe razumel GPL ?
> Lahko kdo pokomentira ?

ja, narobe

GPL je viralen šele takrat ko v svoj program vključuješ kodo ki je pod
GPL ali uporabljaš knjižnice, ki so pod GPL.

konkretno vse standardne sistemske knjižnjice so pod LGPL, ki je
namenjena ravno temu, da ne zahteva da so programi odvisni od njih GPL
ampak so lahko pod poljubno licenco.

En primer, knjižnjice ki pa je pod GPL je recimo readline, če jo želiš
uporabljat mora biti tudi tvoj program GPL, sicer si pa "svoboden".

Lep Pozdrav
Andraž Tori