[ LUGOS ] Java (was Infos 2000)

Primož Hrvatin primoz.hrvatin at noviforum.si
Sun Oct 29 16:26:58 CET 2000

Ok, no očitno moram še jaz en komentar dat :/ Tudi zadnji.

David Klasinc wrote:
> No to je ravno tak attitude, kot si ga je izbral Microsoft... In ko bos imel
> ti gigahertze, bo zunaj Java Version X.X, ki bo se tolk boljsa in tolk bolj
> naprednejsa ampak jasno tolk pocasnejsa...
>
> Ah, pa kaj bi to, saj bodo kmalu deset gigahertzi! Gremo kupit nove masine!

Zgleda, da še nisi imel opravka z razvojem večnitne aplikacije
(predpostavljam v C-ju), da bi se z njeno rastočo kompleksnostjo in
količino debagiranja sfižili živci. Seveda to pomeni dodaten čas in kajpak
denar. Pa recimo, da se strani enačbe lepo izidejo, čez čas še vedno
naletiš na kakšen bug, ki pa ga z vsemi možnimi (obstoječimi) insekticidi
ne spraviš na hrbet. Verjetno mi ni potrebno posebej poudarjat, kam bi
lahko že na začetku ta denar vložil, pa bi z manj sivih las živel dlje.
BTW, a morda veš, kdaj je bil napisan prvi C prevajalnik? Pred skoraj 30
leti. Koliko pa misliš, da je bil optimiziran? Kako kompleksni programi pa
so obstajali takrat? Java je stara več kot 4 leta, če pa še vedno misliš,
da je to zgolj interpreterski jezik, se fajn motiš. Torej java x.x ne bo
toliko naprednejša, bo pa zagotovo - hitrejša.

> Java sama po sebi ni tako zelo zgresena... Problem je v SUNu, ki se po
> tolikih letih se ni odlocil kaj bi sploh pocel z Javo.

Res? Samo eno: http://java.sun.com/products/
Raje se vprašaj, kaj vse lahko bodo drugi počeli z njo.

 Vsak implementation
> JVMja, ki ni prisel od SUNa je nekako buggy, za Linux nekega postenega VMa
> sploh ni...

To je sicer deloma res, vendar IBMov JVM je precej performančno izboljšan
Sunov, torej tudi zelo stabilen in je za večino aplikacij že zelo uporaben.
Kdaj je bil že napisan prvi C prevajalnik?

> Appleti na webu so pa v vecini primerov cista loterija in so
> zelo odvisni od vremena kdaj bodo delali in kdaj ne.

Bolj zaradi tega, ker sta na našem planetu le dva browserja, M$ dela
zmešnjavo pri enem, Sun pa pri drugem.

> Ce si kdo upa rect, da mu dela na Windowsih brez problema in je vse ok, naj
> si gre pogledat kaj pomeni beseda portability/prenosljivost iz sistema na
> sistem.

To imaš do neke mere prav, zaenkrat sem tudi jez precej nagnjen k:
"Write once, run (fast and stable) on Windoze and Solaris". Vendar, na
linuxu ni vec daleč stabilen in hiter JVM tudi za najbolj zahtevne
aplikacije. Največji napredek se je zgodil v zadnjem času, ko linux
pridobiva na popularnosti.

> Aja, nikoli se nisem nicesar napisal v Javi, tako da se ne trudit...

Tocno tako, to je isto kakor ateistu govorit, da obstaja Bog. Java ni Bog.
Sem ateist. Pa tudi linuxaš (očitno?), ki pozna in uporablja C.

Primož

p.s. dalo bi se še kaj povedat. Kdaj drugič in drugje. Morda na
lugos-java at lugos.si?