[ LUGOS ] Tresenje slike

Metod Kozelj metod.kozelj at rzs-hm.si
Tue Oct 24 20:25:41 CEST 2000

Howdy!

On Tue, 24 Oct 2000, Gregor Zorc wrote:

> Z xvidtune lahko preprecim tresenje slike, vendar me zanima kako varno
> je taksno spreminjanje nastavitev - ali se mi bo cez en teden zaradi
> tega skurila kartica ali monitor? Ali naj nastavitve spremenim samo
> malo, ali toliko, kolikor gre (iz 75 Hz na 85 Hz, kolikor bi moralo biti
> )?

Vzami manual od monitorja in poisci tri stevilke: bandwidth (obicajno je v
MHz, reda velikosti okoli 100MHz je obicajno), vertical refresh rate
(alias vsync; v Hz, navadno je to interval, recimo od 50-160Hz) in
horizontal refresh rate (alias hsync; v kHz, reda velikosti 50-100kHz).

Potem pa lahko navijes svoje nastavitve v XF86Config. Najprej na zacetku
sekcije "Monitor" vneses prave limite. Primer za Iiyama Vision Master 500:

HorizSync   27.0-110.0  # kHz
VertRefresh 50.0-160.0  # Hz

Potem gres naprej in shekeriras Modeline. Spreminjati se izplaca le prvo
stevilko. Primer:

Modeline "1600x1200"  224.4  1600 1668 1788 2072  1200 1205 1208 1240

Stevilka, ki jo spreminjas, je '224.4' in mora biti manjsa, kot je
deklarirani bandwidth monitorja. Dostikrat bandwidtha v dokumentaciji ni
zaslediti. Takrat je najbolj varno predpostaviti, da je oglasevana
najvisja resolucija (in zraven omenjeni vsync) na limitu.

Sicer pa velja naslednja enacba:

BW = HRes * VRes * VR

BW .... bandwidth monitorja (je enako dot clock pri XFree86)
HRes .. horizontalna velikost slike v pixlih, *vkljucno* z retrace
        pixli (v gornjem primeru je ta cifra 2072 in ne 1600)
VRes .. vertikalna velikost slike v pixlih, *vkljucno* z retrace
        pixli (v gornjem primeru je to 1240 in ne 1200)
VR .... Refresh rate slike. V gornjem primeru je pri BW=224.4
        to 87Hz.

Kot receno, podatek monitorja je tudi 'horisontal refresh rate'. Ta je:

HR = BW / HRes

Res je, da XFree86 ne dopusca prekoracenja vrednosti HorizSync in
VertRefresh, vendar pa je navadno produkt najvisjih vrednosti precej preko
efektivnega bandwidtha monitorja. Primer je ze zgornji monitor.
Deklarirani bandwidth je 250MHz, podpira pa resolucije do 1600x1200. Ce bi
izracunal BW za najvecji vrednosti HSync in VRefresh, bi moral biti
411MHz.

Ne bo odvec zapisati, da bo monitor na meji zmogljivosti nekaj casa dela,
vendar pa bo zivljenska doba precej skrajsana. Jaz bi priporocal navijanje
frekvenc do kaksnih 90% bandwidtha za podaljsanje zivljenja.

> Na tresenje slike pa sigurno ne vplivajo zvocniki ali kabel, saj pod
> windowsi laufa loocljivost 1024x768 pri 85 Hz cisto v redu.

Tresenje je, PMSM, posledica kaksne interference. Interference pa so cudne
stvari. 75 = 1,5 x 50, 50Hz pa je frekvenca omrezne napetosti. Opazil sem
ze rahlo miganje slike na zgoraj omenjenem monitorju, ce je bil blizu
( < 10cm stran) stari dobri terminal VT220 z refresh rate 60Hz. To rahlo
miganje slike je imelo frekvenco kaksnih 10Hz in se je poznalo le kaksnih
10cm od roba monitorja. Go figure. Ampak vseeno malo razpleti kable in
malo odmakni zvocnike.

Peace!
  Mkx