[ LUGOS ] ups

David Klasinc bigwhale at m42.cx
Tue Oct 10 11:26:27 CEST 2000

On Tue, Oct 10, 2000 at 09:37:57AM +0200, Metod Kozelj wrote:

> pametno uporabiti za cim vec komponent racunalniskega sistema (torej
> racunalnik, monitor in tiskalnik). UPSi so takorekoc idealna prenapetostna
... ...
> Tale zadnji odstavek je moje toplo priporocilo, govorim iz lastnih
> izkusenj (UPSa sicer nisem imel, ampak mi je monitor skuril graficno
> kartico in poskodoval cache SRAM na plosci; sledila je zamenjava celotnega
> racunalnika. Sedaj imam UPS).

Ja tole je mogoce res, z UPSi sem prisel do sledecih zakljuckov:

 - ce imas offline UPS, tak ki preklopi na baterije ko zmanjka elektricnega
toka, se vcasih zgodi, da enostavno 'ne zazna' kakega sunka in masina vcasih
crkne... Kar sploh ni dobro... ;) Lahko se pa tudi zgodi, da imas malo bolj
obcutljiv napajalnik v masini in je preklopni cas UPSa predolg, masina spet
crkne...

 - ce imas online UPS, tak ki napaja iz baterij in ne preklaplja napajanja
iz omrezja in baterij, pa ni prevec dobro imet nanj prikljucen monitor, ker
ko zjutraj monitor vkljucis naredi tudi do 80A tokovno spico in jasno UPS se
takoj sesede... Oz se prizge in nazaj vkljuci, rezultat tega je, da resetira
masino... ;) Aja, teh 80A je bilo zmerjenih.

Kaj narediti? Kdo bi vedel... :) Monitor vedno imet prizgan in apmd ne sme
bitti startan, pa power saving izklopljen v biosu :) Tako se vsaj monitor ne
bo ugasal sam od sebe.

David!