egoizem - Re: Stalisce MID o predlogu Direktive o patentibilnosti r acunalnisko izvedenih izumov

KarloDrago Novak KarloDrago.Novak at gov.si
Mon May 24 09:55:01 CEST 2004

-----Original Message-----
From: Marko Samastur [mailto:markos at gmail.com]
Sent: Thursday, May 13, 2004 5:17 PM
To: lugos-list at lugos.si
Subject: Re: RE: [LUGOS] Stalisce MID o predlogu Direktive o patentibilnosti
r acunalnisko izvedenih izumov

Zdravo,
> jaz imam algoritem že kakih dvajset let, pa ga ne dam, ker pač ne bi imel
> nič od njega. praksa pa me je izučila kako nekateri na račun tujih pleč
lepo
> živijo.

A se to da na tem dopisnem seznamu sploh drugače komentirat kot egoizem?

Lp,
Marko

Da se. Predvsem pa ne sodit, če se ne pozna ozadja ali pa vsebine.

Včeraj, v nedeljo sem prišel v stik z zelo zanimivim človekom. Povedal mi
je, da je bil fiziterapevt. Da v šoli in raznih seminarjih ni nič uporabnega
izvedel o svojem poklicu, ali pa vsaj ne toliko kot je pričakoval. Da ni
imel nobene pomoči od nikjer pri svoji bolezni (hodil je sključen in se ni
mogel zravnati), čeprav ga obdajajo samo dohtarji. Tudi v družini in celo
njegova žena je. Nadalje je trdil, da je ni stvari, ki bi jo sedaj ne mogel
pozdraviti. Od bolečin, pa tja do odpovedi organov. Vse je sposoben
sanirati, do stopnje normalnega delovanja. To je dosegel tako pri svoji
ženi, kot pri ženi očeta naroda, ki je bila hroma s pol telesa. Dejal je še,
da tehnike ne namerava povedati in da bo šla z njim v grob. Ker sem bil malo
firbčen, mi je še povedal, da do nje je prišel sam, ko si je želel pomagati
pri svoji bolezni. Delno pa z informacijami, ki pa so bile zelo skope. Niso
mu mogli pomagati niti dohtarji niti fizioterapevti. Če je to res, je danes
popolnoma funkcionalen. In je tudi športno dejaven. Ni mi bilo vseeno ob
takem izzivu, ampak sprejel sem ga kot njegovo pravico.

Sam sem veliko idej razdal. V tehnologiji obstaneš le, če si kreativen in
inovativen. Pa še malo delaven.

Z nekaj izkušnjami sem prišel v Iskro F., kjer so mi obljubili ob sprejemu
enosobno stanovanje. V enem letu sem kot tehnolog uredil kar nekaj delovnih
mest, da so bila tako tehnološko kot ergonomsko sprejemljiva. Samo
prihranek, na enem delovnem mestu, je prinesel toliko denarja, da bi se
lahko z njim kupilo vsaj eno takšno stanovanje, kot mi je bilo obljubljeno.
Obljubljeno stanovanje pa je bilo najemno! Ostalo je pri obljubi.

V eni naslednjih firm sem z organizacijo v tehnološkem oddelku in ob podpori
tehničnega direktorja dosegli, da po dobrih treh letih dela, je bil plan
serijskih izdelkov realiziran skoraj v pol leta. Prodaji se je novo
skladišče popolnoma zabasalo do dopustov. Bila je prava revolucija. Krivci
pa v glavnem tehnologi in tudi priprava dela.

Zadnji energetski srednje ročni plan (S)RS 91/95, pa sem moral zaradi
pritiskov izdelati kar sam, brez strokovnih podlag. Znana in eminentna
energetska firma je pokasirala en mio. mark za pripravo strokovnih podlag.
Izdala jih je, ko niso bile več zanimive in več kot leto in pol z zamudo.
Nato je pa državo še našajbala za pol mio. mark za ekološke izračune.
Utemeljevali so z visoko tehnološkimi zahtevami takšnih izračunov, kjer so
bili najnovejši programi in Vaxi popolnoma zasedeni kar nekaj tednov. Ko sem
videl tiste izračune, sem ugotovil, da bi jih sam napravil skupaj s
prestavitvenimi folijami prej kot v dveh mesecih.

S tem ni še vse izčrpano.

Imam pa algoritem za regulacijo toplovodnega in vročevodnega ogrevanja
objektov, sosesk ali pa kar celega mesta, ki ga ne bom kar tako dal. Moji
kolegi, ki jim pripovedujem o tem se smejijo in pravijo, da je tu že vse
znano. Naj živijo v tem prepričanju.

Druga zadeva je s področja učenja jezikov, tudi lastnega uradnega ali
narečja, raznih formul, definicij... pa tja do poštevanke. Trileten otrok
zna poštevanko do dvajset v enem mesecu. Metoda ni odvisna od talenta niti
dobrega spomina. Obnese se enako pri vseh normalnih in zdravih ljudeh od
tretjega leta pa naprej. Po meni znanih podatkih se da dnevno naučiti 20-30
besed. Pri jezikih so besede v bistvu opeke gradnje jezika. Pa razni
nepravilni glagoli, ki mučijo šolarje. Namesto 5-6 let učenja jezika, se da
to doseči prej kot v letu. Ali so za kaj takega šole zainteresirane?
Verjetno ne. Navadiš se besede, pa greš v tujino za nekaj mesecev med
ljudi...

Vsak naj oceni ali je to držanje skrivnosti egoizem ali ni. Za kakšno
skrivnost pa naj mi bo koristoljubje opravičeno, imam pravico vsaj od česa
dobiti kakšno korist. Če ne, pa bo šlo z menoj v grob. Do sedaj mi ni kar
nekaj naslovnikov države ali tistih, ki dobivajo od države denar za svoje
delovanje, izkazalo niti malo zanimanja. Pri jezikih je tudi rkc odpovedala.

Razmišljam dati ponudbo drugim. Še prej pa na nek način zaščitit. A pri tem
se pristojni in odgovorni muzajo in izmikajo in ne nudijo nobene pomoči.
Želijo le izvedeti skrivnost.

lp Drago

Odraz glasovanja v EU glede patentov, je samo odraz notranjih razmer.