[TeX slo] Težave s številčenjem slik in tabel

Mojca Miklavec mojca.miklavec.lists na gmail.com
Pet Jun 12 11:11:45 CEST 2009

2009/6/12 Miha Staut:

> Spoštovani.
>
> Naj najprej razjasnim, da sem v LaTeX-u kvečjemu začetnik. V izobraževalne namene pišem dokument tipa report. V navodilih ustanove za pisanje tovrstnih poročil piše, naj bodo tabele in slike številčene zaporedno (1, 2, 3, ... n) LaTeX pa mi jih avtomatično številči tako, da jih segmentira tudi po poglavjih (1.1, 1.2, ... 2.1, 2.2., ... k.n). Zahtevi ustanove bi rad ugodil, vendar ne znam.
>
> Za pomoč pri razrešitvi te težave se vnaprej zahvaljujem.

Tu sem nasla nekaj:
http://www-h.eng.cam.ac.uk/help/tpl/textprocessing/teTeX/latex/latex2e-html/ltx-3.html
cesar nisem testirala, ceprav to najbrz lahko uporabis za spreminjanje
nacina izpisa stevilcenja, ne pa tudi za drugacno stetje. Poglavje ti
namrec privzeto resetira stevec na nic na zacetku vsakega poglavja.

V primeru ConTeXt-a (s katerim imam malo vec izkusenj) bi ti lahko
ponudila enostaven ukaz, s katerim preklapljas nacin stevilcenja
(\setupformulas[way=bychapter] ali [way=bytext]), v LaTeX-u pa je
splosna filozofija ta, da "se parametrov ne sraufa". To, kar imas,
lahko uporabis, vse ostalo so heki.

Samo kot primer. V
/usr/local/texlive/2008/texmf-dist/tex/latex/base/report.cls (na
drugem racunalniku bo to najbrz kje drugje, recimo pod C:\Program
Files\MikTeX 2.x\pozabilakje\tex\latex\base) najdes tole:

\@addtoreset {equation}{chapter}
\renewcommand\theequation
  {\ifnum \c na chapter>\z@ \thechapter.\fi \@arabic\c na equation}

Drugi ukaz je enostavno redefinirati tako, da ti ne izpisuje stevilke
poglavja pri formuli, za prvega pa nimam pojma, kako ga povozis, ne da
bi modificiral report.cls. (Gotovo se da, vendar se raje obrni ta
mednarodni tex-list, ce tu ne bo znal nihce drug podati resitve.)

Mozne resitve:
a) S problemom se ne ukvarjas in reces, da latex pac tako stevilci in pika.

b) [najenostavneje] Namesto \chapter uporabis \section kot najvisji
element za stevilcenje poglavij. \chapter je misljen za dolge knjige z
jasno locenimi poglavji. Razen ce pises nekaj-stostransko knjigo,
najbrz ni nujno uporabiti ukaza \chapter in \section zadosti potrebam.
Ce je izgled za \section neustrezen, ga lahko spremenis. Bodisi rocno
z redefinicijo ukaza kot je npr.
    \newcommand\section{\@startsection {section}{1}{\z@}%
                                   {-3.5ex \@plus -1ex \@minus -.2ex}%
                                   {2.3ex \@plus.2ex}%
                                   {\normalfont\Large\bfseries}}
bodisi s http://ctan.org/pkg/titletoc ali s katerimkoli drugim
paketkom, ki ti bolj ustreza.

c) Poleg article/report/... obstaja comma-script
(http://www.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/koma-script/),
ki je precej bolj napreden standarden set razredov za LaTeX. Rekla bi,
da se da tam bolj "sraufat" parametre kot pri teh ultrastarih
LaTeX-ovih razredih, kjer velja splosno prepricanje, da se z layoutom
ne ukvarjas, ampak pises samo vsebino, za vse ostalo poskrbi LaTeX
sam.

d) Morda obstaja kaksen paketek, ki naredi stevilcenje vsega po svoje
(ampak ne poznam dovolj paketkov).

e) Uporabis ConTeXt. Po izgledu se ne razlikuje od LaTeX-a (kar
pomeni, da se vedno lahko oz. dosti lazje ugodis vsem zahtevam), je pa
v nekaterih aspektih lazji za uporabo, ko zelis kaj "sraufat".
Slabosti so predvsem stevilni hrosci in to, da ga pri nas pozna bolj
malo ljudi, je pa zato zelo aktivna mednarodna skupnost.

(Sama sem po stirih letih uporabe LaTeX-a obupala nad potrebo po
redefinicijah nizkonivojskih ukazov v LaTeX-u. Nekateri se gredo
hekerje, drugi so zadovoljni s tem, kar LaTeX da od sebe v privzetem
nacinu.)

Lep pozdrav,
    Mojca

Dodatne informacije o seznamu TeX-list