[ LUGOS ] I/O range

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Sre Mar 21 08:08:14 CET 2001

Howdy!

On Tue, 20 Mar 2001, Robert Feri wrote:

> Recimo da imas pri nalaganju gonilnikov za kaksen eksoticen hardver tezave
> in moras (npr. ISA mrezni kartici) dopovedat vse od IRQ-ja do I/O
> Pri windowsih imas dolocen range za naslovni prostor, medtem ko moras pri
> linuxu "zadet" ta pravo vrednost.
>
> Mi zna kdo povedat, kako lahko to "uganes" in ali so kaksni drugi,
> elegantnejsi nacini ?

Postavil si zelo splosno vprasanje, zato bo tudi odgovor precej splosen.

Imas dve moznosti: kartica je normalna ISA ali pa ISA-PnP. V prvem primeru
je vse parametere (IO, IRQ, DMA) nastaviti rocno. Bodisi z mosticki
(jumperji) ali pa s kaksnim konf. programom, ki vrednosti zapece v NVRAM
(vsaj mrezka 3com 3c509 je taka). V tem primeru moras nastavitve le
izbrskati. Ce pa je kartica ISA-PnP, jo mora nekdo najprej nastaviti. Pri
tem sta dve moznosti: 1) to naredi BIOS 2) to naredi linux (bodisi kernel
bodisi isapnp). Ce to naredi BIOS, ti nastavitve obicajno izpise na zaslon
ob zagonu. Ce to naredi linux, mu moras dopovedati konfiguracijo.

Torej naceloma v vsakem primeru stvar ni tezavna. In naceloma je v vsakem
primeru obmocje nastavitev enako za vse OS, ki bi ISA hardver znali
uporabljati.

Pri Winsih nimas celega obmocja naslovnega prostora za nastvljanje. No ja,
imas, ker Winsi sami po sebi delajo isto kot isapnp. Ampak to samo za
ISA-PnP kartice.

Peace!
  Mkx