[ LUGOS ] Xfree 4.0 in slovenski razpored tipk

Janez Trenz janez.trenz na bigfoot.com
Pet Okt 6 08:25:21 CEST 2000

Spoštovani,

sam ne najdem rešitve mojega problema. Za verzijo 3.3.x sem uporabljal
tole (izsek XF86Config)

Section "Keyboard"
   Protocol        "Standard"
   XkbDisable
    LeftAlt     Meta
    RightAlt    ModeShift
    RightCtl    Compose
    ScrollLock  ModeLock
EndSection

V konzoli sem imel naloženo slovensko razporeditev in strežnik X je
prevzel ta isti razpored tipk. Edina ralika je bila v zgornjih štirih
dodatnih nastavitvah kontrolnih tipk.

Prešel sem na Xfree 4.0 in naletel na čuden problem.

Section "InputDevice"
	Identifier  "Keyboard0"
	Driver      "keyboard"
        Option      "LeftAlt"         "Meta"
        Option      "RightAlt"        "ModeShift"
        Option      "ScrollLock"      "ModeLock"
        Option      "RightCtl"        "Compose"
        Option      "XkbDisable"
EndSection

Tole zgoraj ne deluje. Imam sicer slovenski razpored tipk, ki ga
strežnik X prevzame od konzole, je pa eno figo vreden, ker kontrolne
tipke ne delujejo. Ne morem natipkat @, |, \, zavitih oklepajev...
Neuporabno skratka.

Potem sem se odločil, da bom pravoveren, in uporabil Xkb.

Section "InputDevice"
	Identifier  "Keyboard0"
	Driver      "keyboard"
        Option      "XkbModel"        "pc102"
        Option      "XkbLayout"       "si"
        Option      "LeftAlt"         "Meta"
        Option      "RightAlt"        "ModeShift"
        Option      "ScrollLock"      "ModeLock"
        Option      "RightCtl"        "Compose"
EndSection

Sem šel najprej preverit kontrolne tipke (AltGR + q = \). Krasno,
delujejo kot si jaz želim. Zdaj se pojavi "manjši" problem. ©umniki ne
delajo! Tipke so kot mrtve. Vendar pa nekateri znaki nad 127 delujejo:
ostri s, znak deljeno, znak množenja, ... Tudi spreminjanje
spremenljivke LANG ne pomaga. Preizkusil sem sl_SI, C, POSIX.

Najraje bi videl, da bi še vedno deloval sistem, kot pri 3.3.x.
Zadovoljen pa bom z vsakim nasvetom, ki me pripelje do uporabne
tipkovnice.

Xfree je verzija 4.0.1c, snet s cvs.dri.sourceforge.net.

Lep pozdrav, Janez

Dodatne informacije o seznamu Starilist