[ LUGOS ] Povezava z GSM-jem na Linux streznik preko Mobitela

Rok Krulec Rok na fpp.edu
Čet Mar 9 15:51:46 CET 2000

Lep pozdrav,

Imam eno vprasanje za kaksnega od fantov, ki delajo pri Mobitelu oz. za
kaksnega, ki se spozna na GSM centrale oz. povezovanje preko GSM-jev na
analogne modeme.

Nekaj ozadja problema:
V stavbi B1 imam Linux streznik L1 z USR56K modemi, ki sluzi za
povezovanje preko PPP protokola na omrezje v B1. Iz stavbe B2 se na
streznik L1 povezujem ze nekaj let brez problema z razlicnimi platformami,
od Win, WinNT, WinCE, HP48 terminalsko, Amiga e.t.c. Sedaj, ko je mobilna
telefonija dokaj razsirila sem si zamislil, da bi povezal na omrezje B1
tudi stavbo B3, ki pa se premika :) Za povezavo bi uporabil moj GSM aparat
Ericsson SH888 IR. Noja, da ne dolgovezim, vse to sem ze uporabljal,
tako na Linuxu, kot na Windowsih in sem pridno klical na moj streznik
L1 oz. se boljse on je klical mene nazaj. Ko sem zamenjal ponudnika
Si.Mobil->Mobitel zadeva deluje zelo nestabilno oz. vcasih celo ne deluje.

Kako si jaz predstavljam, da vsa zadeva deluje:
Moj GSM komunicira z Mobitel centralo po digitalni liniji.
Moj GSM tudi sigurno nima vgrajenega analognega modema.
Se pravi, ko se hoce moj GSM prikljuciti na analogni modem na L1, poklice
  Mobitel centralo po digitalni liniji in ji rece, da naj prosim poklice
  stevilko 066-XXX-XXX na kateri je L1. Mobitel centrala poklice L1 in
  le-ta se oglasi, nakar se Mobitel centrala in L1 dogovorita kako hitro
  in na kaksen nacin se bosta pogovarjala tj. CONNECT, nato Mobitelova
  centrala sporoci mojemu GSMju CONNECT; se pravi Mobitelova centrala je
  toliko pametna, da se lahko pogovarja z analognim modemom na L1 in potem
  prenasa podatke naprej na moj GSM preko digitalne linije in obratno.

Kako sem si zamislil resitev problema:
Ker so pri Mobitelu definitivno struckoti, so centralo nastavili tako, da
uporablja protokole za pogovor z modemom na L1 tako, da je
najboljse za mobilne telefone; se pravi da pri njih ni kaj spreminjati.
Torej je potrebno spremeniti nastavitve na L1. Nastavitve verjetno ve
kaksen strucko ki dela na Mobitelu in sem skoraj 100% da je tudi na tej
listi.

ALI IMA KDO HINT KAKO NAJ NASTAVIM MODEM, DA BO POVEZAVA OPTIMALNA ?

Pomislek:
Zakaj je preko Si.Mobila delovalo ??? Noja, zgleda da so se vecji
struckoti kot pri Mobitelu in so nastavli svojo centralo tko, da boljse
komunicira z modemom na L1, samo ce ne znajo prodajat stvari, ki jih
naredijo, ne morem pomagat; jaz sem "homo oeconomicus" in grem tja kjer
bom najceneje skoz prsu.

Dodatno vprasanje za kvizka:
Si.Mobilova centrala je zaznala, ko je tisti na drugi strani na analognem
telefonu/modemu odlozil slusalko. Mobitelova centrala tega ne zazna, kar
je zelo slabo, ker imam callback urejen preko DTMF signalov in ko prileti
znak #, kar pomeni potrditev, modem na drugi strani odlozi linijo,
centrala tega ne ve in moj GSM zato drzi pokonci linijo do nezavesti.

KOMU NA Mobitelu JE TREBA ZATEZIT, DA VKLOPI TO OPCIJO ?

Pohvala:
Noja, pa se fante na Mobitelu je treba pohvalit, da so koncno prav ustelali
firewall na GSM Internet stevilki 181818, tako da tudi FTP dela :)

Se en predlog:
Znizajte cene na nulo :)

Rok Krulec aka Tantadruj

Portoroz, 09.03.2000 @ 15:02