[ LUGOS ] Par vprasanj -> SKENER

Ales Kosir ales.kosir na hermes.si
Pon Mar 13 17:09:27 CET 2000

> To pa je divje ovisno od modela skenerja. V glavnem pogledas na Sane
> projektu (link si ze dobil), ce pa tam ne najdes poti naprej, pa napises
> se, kaksen skener imas...

Ali te zanima poročilo o namestitvi skenerja? Beri naprej!

Kako usposobim skener UMAX UC1200SE V3.0?

Pridobiti moram paketa sane-1.0.1 in sane-umax-1.0.1, ju razpeti v
nekem delovnem imeniku ter upoštevati navodila za namestitev, dana v
paketu sane-umax, ki pravijo, da je potrebno uporabiti ukaz
cpsane imenik-v-katerem-je-sane/sane-x.xx
V svojem primeru sem v imeniku sane-umax-1.0.1 izvedel ukaz:
cpsane ../sane-1.0.1

Nato grem v imenik ../sane-1.0.1, preberem datoteko README, ki pravi,
da za grafične vmesnike do programa za zajem slik potrebujemo zgrajene
grafične knjižnice in datoteke z glavami, pa na sistemu brez teh
grafičnih datotek vseeno ukažem:
./configure
make

Prevajanje poteka brez težav. Kot zanimivost navajam podatek za čas
prevajanja na 75 MHz pentiumu s 16 MB RAM: user time 1778.89.

Nato v imeniku sane-1.0.1/tools poženem program find-scanner, dobiti moram:

find-scanner: found scanner "UMAX UC1200SE V3.0" at device /dev/sg0
find-scanner: found scanner "UMAX UC1200SE V3.0" at device /dev/sga

Grafične knjižnice, ki so mi manjkale, so libgtk, libgdk, libglib, dobiti pa
jih je mogoče na ftp://ftp.gimp.org/pub. Knjižnice so potrebne le pri
grafičnih vmesnikih do programa sane.

Prvi zajem slike dosežem na lokalnem računalniku, na katerega je
priključen skener, z ukazom:
./scanimage -d umax:/dev/sga -x 10 -y 10

Vse nastavitve, ki jih moremo spremeniti, prikažemo z ukazom:
./scanimage -d umax:/dev/sga -h

Nastavitev, pri katerih je oznaka inactive, praviloma ne moremo
spreminjati, saj izvedba skenerja tega ne omogoča. Zaradi različnih
izvedb skenerjev pa so te oznake le delno veljavne.

Testiranje delovanja

Uporabil sem ukaz
./scanimage -d umax:/dev/sga --mode Lineart -x 50 -y 50 | display

Način --mode Lineart deluje. Na zaslonu sem si ogledal s skenerjem
zajeto sliko. Slika je na zaslonu obrnjena na glavo, če smo jo na
skener postavili tako, da se je s spodnjo stranjo dotikala roba
zajemnega polja, ki je najbolj oddaljen od prekrivala.

Nato sem preskusil še druge načine. Način --mode Halftone takoj po
zagonu programa blokira kartico SCSI, rdeča luč na Adaptecu 2960 gori
neprekinjeno, skeniranje se ne začne. Ko program po 30 s prekinem s
pritiskom na ^C, dobim obvestilo

scanimage: sanei_scsi.c:1352: sanei_scsi_req_wait: Assertion
`req == qhead' failed.

Skener blokira kartico SCSI, tako da se z njo ne more početi
nič. Skener je zaradi tega  potrebno resetirati. Reset sprosti tudi
kartico SCSI.

Način --mode Color napačno pozicionira barve, videti je, kot da RGB
vrednosti napačno zlije.

Načina --mode Grayscale nisem preskusil.

Neaktivne opcije so brightness, contrast, highlight, shadow. Deluje pa
threshold.

Črnobeli zajem brošur za plošče:
scanimage -d umax:/dev/sga -x 120 -y 120 --mode Lineart --resolution
300 | pnmflip -r180 > slika.pnm

Možno je tudi skeniranje prek mreže. Na računalniku, na katerega je
priklopljen skener, moramo pognati demon saned.

Če imamo grafično namizje, potem lahko za skeniranje uporabimo
programa xcam ali xscanimage, ki sta del paketa sane. Uporabimo lahko
tudi vmesnik xsane, ta pa tvori samostojen paket.

Paket xsane

Paket xsane namestimo tako, da ga najprej konfiguriramo in nato
zgradimo:

.configure
make
make install

Na Linux Red Hat moramo po namestitvi kot skrbnik sistema popraviti
datoteko s podatki o knjižnicah. Z urejevalnikom besedila dodamo na
konec datoteke /etc/ld.so.conf vrstico /usr/local/lib/sane, kjer je
deljena knjižnica libsane-dll.so.1.

Program xsane prvič poženemo, tako da povemo, kje je skener
xsane -d umax:/dev/sga
Če imamo le en skener in bomo vselej uporbaljali le njega, si lahko
nastavitve shranimo v nastavitveno datoteko.

Tehnični podatki

Skener UC1200SE omogoča optično ločljivost 600 x 1200. Prihaja v
izvedbi s širokim (centronics) SCSI vmesnikom in še enimi priključnimi
vrati (??). Na skenerju je mogoče na zadnji strani z obračanjem
koleščka nastavljati številko SCSI enote, pod katero se skener
predstavi. Žarnica gori ves čas, ko je skener prižgan.

Je kdo, ki je prebral do sem, pripravljen komentirati?

Lep pozdrav,
Aleš

Dodatne informacije o seznamu Starilist