[ LUGOS ] Perl, CGI, PHP ,....??????

Tori Andraz Andraz.Tori1 na guest.arnes.si
Ned Jun 18 00:32:05 CEST 2000

> Vprasanje !!!!
> Kateri jezik je najboljsi za izdelavo hompagov kot je tripod, da vsebuje vso avtomatizacijo za registriranje
> userja, do uporabe datotek ki so na serverju da avtomatsko skripta poda www.domena.com/user, da lahko reanme
> svoje file,..... s katerim jezikom je to najlazje nardit a je to PHP, CGI, JAVA,......

Hmm.. za zacetek, za take vrste RAD java nekak odpade (kolikor sem jaz
razumel, je JSP cisti overkill...)
CGI ni programski jezik, ampak interface ...
zdaj uporabljas pa lahko PHP, Perl, Python, bilo kaj

Najbolj popularna sta php in perl

V veliki meri sta si zelo enakovredna in je v bistvu stvar osebne
preference, naceloma velja pa tako:
ce se hoces zadeve lotiti kot aplikativni software in ce ves kako se
stvarem streze (imas programersko poreklo)
potem je bolj primeren perl - dobro je tudi, da ko ga enkrat znas lahko
ne le web, ampak tudi vse sistemske skripte pises v njemu in s tem mas
nekako unificirano platformo,
ce pa izhajas iz web designerskega okolja je bolj popularen php, saj naj
bi bil (sam ga ne poznam dovolj dobro)
v prvi vrsti bolj specificen (ceprav zdaj bodo kaksni php guruji
prijavli da lahko pises tudi sistemske skripte v php... ja lahko, ampak
to ni najbolj popularna zadeva in lazje je dobiti podporo za perl na tem
podrocju)

Naceloma nastevas pa toliko stvari, da se jih ne more kar vse v isti kos
dat...
Se vedno je za updatanje fajlov najbolje uporabljati FTP... (razn
kratkih textovnih, kjer so primerni formi), HTTP upload ni ne wem kako
razsirjena zadeva ...

Poleg vsega bos pa NUJNO potreboval neke vrste database... (prihranil ti
bo cas in zivce, ... spet, seveda lahko tudi brez njega, ampak ti povem
da to ni pametno)...
Na razpolago imas PostgreSQL in MySQL (prvi gpl, drugi le free) ...
(obstaja tudi informix in se kaksna free baza, ki pa spet niso tako
popularne/ imajo svoj krog ljudi)

PostgreSQL je pravi database, na katerega se lahko zaneses tudi ce imas
vec konkurencnih writeov, podpira transakcije, locke, serializacijo ..
vse potrebno .., je skratka nekaj kar bo za vsako okolje sigurno dovolj
zmozno ... v primerjavi z MySQL je pa pocasnejsi (... ceprav iz lastnih
izkusenj se nisem ugotovil, da bi mi kje postgres laggal)

MySQL je bolj slim, hitrejsi, manjsi in ima tudi manj moznosti

Ce rabis nekaj, kar bo dajalo vsaj podobne moznosti (ceprav je se dalec)
kot oracle potem rabis Postgres, ce si zadovoljen s tem, da se ne bo
obremenjeval, ce bo nastala kaka napaka zaradi nekonsitentnosti baze pa
je mysql cisto cisto dovolj

Ce bos uporabljal mysql je edina stvar, ki ti jo odsvetujem, uporaba
Autoincrement moznosti... ker jo vecina drugih baz nima v taki obliki
ampak kot Sekvence (in zato potem stvar ni portable)...

http://www.perl.com/reference/query.cgi?section=tutorials&x=8&y=2
> + ce veste s cim mi prosim povejte ce veste kje najdit komplet tutorial ali pa manual za ta jezik

Za perl si v prvi vrsti poglej:
http://www.free-ed.net/fr03/lfc/course%20030207_01/index.html
Zelo dobra knjiga, cela na internetu in zastonj...

Tutoriali so tule:
http://www.perl.com/reference/query.cgi?tutorials

Potem imas pa se tele vire:
http://www.perl.com/pub/v/documentation
http://www.rexswain.com/perl5.html
(te jaz stalno uporabljam)

te se kej zanima..? pa btw.. raje se prijavi na lugos-prog mailing listo

Lep Pozdrav
Andraz Tori

Dodatne informacije o seznamu Starilist