[ LUGOS ] ISDN blues (centreks?)

Matjaz Terpin matjaz.terpin na comcom.si
Sre Jun 21 17:59:08 CEST 2000

Ojla!

On Wed, 21 Jun 2000, Ales Casar wrote:

> Matjaz zal ti ne vem pomagati. Me pa izjemno zanima, zakaj centreks ni za
> podatke in zakaj so s tem sploh kakrsnekoli posebne tezave? Ve morda kdo
> kaj natancnejsega o tem? Teoreticno bi namrec to vse moglo iti. Morda
> Telekom postavlja kaksne umetne ovire?

OK, saj zadeva ni čisto off-topic. Dosti članov te liste svetuje in/ali
izdeluje omrežja, povezave itd., tako da jim je najbrž koristno poznati
"resnico" (?!??) o Centreksu. Po mojih informacijah je tako:

Tehnično naj bi podatkovni prenosi delovali, in Telekom tudi nima nič
proti povezovanju iz Centreksa ven, v kar štejejo npr. klici do ISP-jev.
Ni pa Centrex NAMENJEN prenosu podatkov, ampak je NAMENJEN govorni
telefoniji. Te izraze je uporabil zadnji Telekomov prodajnik, s katerim
sem govoril. To praktično pomeni, da ne SME© uporabljati podatkovnih
povezav znotraj centreksa. Ali bo Telekom blokiral podatkovne klice
ali ne, tega ne vem. Zgoraj omenjeni prodajnik pravi da ne. Ampak itak
je bil "full of shit", pa še prodajnik zapovrhu, tako da mu ne
gre prav preveč verjeti.

Na moje vprašanje, ali bi lahko podatkovne klice normalno tarifirali, tako
kot da ne bi bili v centreksu, pravijo, da ni mogoče. Ta varianta bi bila
zanimiva za občasno uporabo, da ne bi bilo treba dodatne linije
(naročnine in priklopnine).

Moja praksa je taka: strankam (našim in seveda njihovim) so dali dve
varianti: najeti vod ali pa dve namenski navadni ISDN liniji.

Nasvet: V zvezi s cenovno ugodnimi prenosi podatkov lahko na Centreks v
        Sloveniji zaenkrat kar pozabite. Ta moja slabo delujoča povezava
        bo itak v roku 10 dni šla na navadne ISDN linije, le kable morajo
        mojstri še potegniti.

--------

Glede mojega problema pa še to: ne verjamem, da so Telekomovci namerno
zakuhali kakšno grdobijo, ki je HiSax driver in Telesova kartica ne bi
preživeli. Bolj se mi zdi, da je to le stranski efekt Centreksa. Me pa
vsekakor zanimajo izkušnje ostalih, še bolj pa rešitev.

LP!

   Matjaž

 Matjaz Terpin
 COMCOM d.o.o.,  Lapajnetova 29,  5280 Idrija,  Slovenija
 ++386 (0)65 172 020

 matjaz.terpin na comcom.si