[ LUGOS ] DISK

Mitja Zabukovec mitja.zabukovec na mais.si
Pon Jul 3 17:24:38 CEST 2000

Zivjo,

sandra na mrcina.bfro.uni-lj.si wrote:

> Živjo vsem!
>
> Ali mi kdo ve povedati, kako v že inštaliran Red head dodam nov disk.
> Imam 10G disk, pa nikjer ne najdem kaj podobnega kot je add hard disk ali kaj podobnega. Opazila sem cfdisk, a mi tega diska ne vidi.
>
> Thanks Sandra.

IDE diski so v Linuxu oznaceni kot: /dev/hda, /dev/hdb, ...
SCSI pa kot /dev/sda, /dev/sdb,...

Particije so oznaka+st. particije, npr:	/dev/hda1, /dev/hda2, ... so
prva in druga particija na disku hda, ki je master disk na prvem IDE
kontrolerju.

disk moras najprej razdeliti na particije, kakor pac zelis. to naredis s
programom fdisk.
npr: fdisk /dev/hdb

ko so particije narejene, jih moras formatirati, s programom mkfs.
npr: mkfs -t ext2 /dev/hdb1
tukaj je ext2 file system type, ki ga uporablja Linux.

potem moras pa particije se mountati, torej vkljuciti v tvojo strukturo
direktorijev s programom mount v
direktorij po zelji.

npr: mount -t ext2 /dev/hdb /moj/direktorij

sedaj imas to particijo vklopljeno in vse, kar delas v /moj/direktorij,
se dogaja na tej particiji.

da bo ta nastavitev stalna ( ne izgine po rebootu), moras dodati vrstico
/etc/fstab.
npr:
/dev/hdb        /moj/direktorij                    ext2
defaults  0   0

lp,
Mitja

Dodatne informacije o seznamu Starilist