[ LUGOS ] Traffic meter

boris.benko na telekom.si boris.benko na telekom.si
Pon Jan 3 01:28:36 CET 2000

Stojan Rancic wrote:

> s SNMP-jem in MRTG-jem lahko spremljas na linux masini vsaj naslednje:
>
> - IP Traffic (na vsakem interfaceu posebaj ce hoces..)
> - Disk space
> - CPU Load
> - Memory status

MRTG moram reci, da je odlicna stvar. Jaz ga uporabljam ze dolgo casa in
spremljam vse zivo, dodal pa bi:

1) MRTG spremlja predvsem skalarne kolicine, tipicno dve (ali eno) na
graf. Torej se da spremljati, in/out pakete/ napake, CPU load, itd...
2) Ni pa MRTG traffic analizator, ki bi pokazal, koliko prometa je
katera postaja naredila.
3) MRTG ne uporablja samo SNMPja, ampak lahko klice tudi eksterno
skripto, ki mora vrniti dve vrednosti. Jaz recimo spremljam stevilo
konektov na podatkovno bazo, preko sshja
4) Ce nimas cesa standardnega (Cisco, Linux, Solaris, BSD, ...) je sicer
mozno stvari spremljati preko SNMPja, ampak je potrebno poznati OID
identifikacijo. Vcasih je malo mucno, preden pogruntas, kako se spremlja
load CPUja na kaksnem Ascendu...
5) Odlicna stvar MRTGja je, da ne base diska. Ima dnevno, tedensko,
mesecno in letno statistiko. Poraba diska je prakticno konstantna. Imel
sem ze v rokah kar nekaj komercialnih orodij in ko sem recimo nastavil
spremljanje za load neke dolocene masine in prisel naslednje jutro, sem
samo se videl neko "disk full" sporocilo. Statistika pa taka.

MRTG je skratka zelo OK. Samo ne za analizo prometa, to je pac treba
povedati.

Ah... MRTG odlicno tece pod Linuxom, jasno. Ampak tudi pod Solarisom.

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676