[ LUGOS ] DVD

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Sob Jan 22 22:49:48 CET 2000

Mitja Novak wrote:

> ja player obstaja ampak ne mores gledat filmov ki so zakodirani.......
> takih, ki niso,  pa ni velik :)
> aja
> a ve kdo kako nastaviti CMOS uro?
> jaz imam sicer sinhronizirano vsak dan z ntp ampak to ni ista ura
> jaz bi rad takrat popravil tudi "glavno uro".
> ker ko rebootam rabi cel dan da k seb pride (dokler se cron ne starta :)

Ce imas moznost, da uro konstantno naravnavas po NTPju, kakor hitro se
masina zbudi, pusti uro v CMOSu, ker ni kaj dosti vredna.
Ne rabis sicer imeti konstanten dostop do Ineta, ampak recimo do enega
internega NTP serverja, ki ima tocno CMOS uro.

Svetujem ti naslednje:

1) Ce masino ugasas in prizigas, poglej skripto,
/etc/rc.d/init.d/xntpd, tam imas napisano, da ce imas datoteko
/etc/ntp/step-tickers, se cas, z ntp-date najprej zacetno nastavi, sele
potem pa z xntpd tocno sinhronizira. S tem se izognes temu, da se masina
zbudi s svojo lokalno CMOS uro in se nekaj dni spravlja k sebi (in ta
cas tiktaka na moc cudno, odvisno ce prehiteva ali zaostaja).

2) Pusti uro v CMOSu, ker lahko ob slabih baterijah in ugasnjeni masini
zaostaja tudi nekaj minut na dan in bi xntpd vseeno tako uro spravljal k
sebi zelo dolgo. Zelo tocne CMOS ure nisem srecal ze dolgo ne (izjeme so
presenetljive). Poleg tega imajo CMOS ure tezave z prehodom na
zimski/letni cas (kar se nekako razume, da UNIX mora obvladati).

Skratka... Uporabljaj NTP in bo vse OK. Zgoraj navedene skripte veljajo
za RH 6.1. Ce nimas takih skript, uporabljaj ntpdate (ob nestartanem
daemonu, da si nastavis uro na zacetku, potem pa startas xntpd).

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676