[ LUGOS ] ISDN TA

Matjaz Terpin matjaz.terpin na comcom.si
Pon Jan 3 09:00:11 CET 2000

Ojla!

On Sat, 1 Jan 2000, Metod Kozelj wrote:

> No, pa k stvari: pocasi se spravljam k nabavi enega ISDN TA. Imam
> naslednje zelje:
> - podprt pod Linuxom (ta je, seveda, No. 1)
> - obvlada vse mozno (channel bonding, ...)
> - obvlada tudi analogno telefonijo (v smislu emulacije analognih modemov)
> - po moznosti notranji model
>
> Do sedaj (brez pretiranega iskanja) sem nasel en model, ki ustreza zeljam:
> 3com Courier I-modem int.
>
> Ali ima kdo kaksne pozitivne/negativne izkusnje z zgoraj napisanim? Ali
> dobro deluje pod Linuxom (v pamfletu sem zaledil, da tudi notranji model
> [...]

Zadeva deluje, ampak ti ga odsvetujem. Razlogi:

 * izredno dolg postopek povezave. Po dolgotrajnem brskanju po newsih
   in mail listah sem obupal - zadeva se mi noče povezati prej kot
   recimo v 10 sekundah, mislim da traja še več. Interne ISDN kartice se
   na isto vstopno točko povežejo v < 2 sekundah. Priloženo dokumentacijo
   sem nekajkrat prebral podolgem in počez, pa nič...
 * V primerjavi z internimi ISDN karticami so "navadni" modemi strašno
   štorasti in nerodni za uporabo. Če ga rabiš samo za dostop do
   Interneta to niti tako važno, sicer pa pride fleksibilnost
   ISDN kartic kar prav.
 * pri vzpostavljeni povezavi traja "ping" običajno cca. 50 ms,
   pri ISDN karticah pa cca. 30 ms. To sicer pri surfanju ne pomeni
   veliko, pri telnet-u pa mislim da se že pozna. No, mogoče sem
   preveč pikolovski ;)

Osebno bi raje imel eno ISDN kartico in en navaden analogni modem,
problem se pojavi le, če hočeš prihraniti kakšen cekin pri ISDN
terminatorju. No, pa saj bi prihranil pri modemu...

LP!

   Matjaž

 Matjaz Terpin
 COMCOM d.o.o.,  Lapajnetova 29,  5280 Idrija,  Slovenija
 ++386 (0)65 172 020

 matjaz.terpin na comcom.si