[ LUGOS ] Nov DISK

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Tor Feb 15 15:57:05 CET 2000

Howdy!

On Tue, 15 Feb 2000, Mirč Činku wrote:

> V računalnik sem vstavil nov disk in ga tudi skonfiguriral v BIOS-u.
> Problem je "Kako ga aktivirati pod LINUX-om?".

Najprej narediš paritcije na tem disku:

fdisk /dev/hdx

pri čemer je hdx oznaka novega diska, pod katero ga pozna linux. Izpiše ti
jo sam linux, ko se zažene. Obstaja seveda tudi druga metoda:

hdx	BIOS nastavitev
-----------------------
hda	Primary master
hdb	Primary slave
hdc	Secondary master
hdd	Secondary slave
...	in v tem smislu naprej

Tole zgoraj se seveda nanaša na IDE diske, za SCSI je rahlo drugačno.

Ko narediš particije na disku, na njih narediš datotečni sistem. Denimo,
da si naredil dve particiji na novem disku hdd: eno primarno ext2 (hdd1)
in eno swap (hdd2):

mke2fs /dev/hdd1
mkswap /dev/hdd2

potem se odločiš, kje bi rad videl vsebino particije hdd1. Denimo, da na
/mnt/disk1. Narediš 'mount point':

mkdir /mnt/disk1

Potem disk tja tudi 'preslikaš':

mount /dev/hdd1 /mnt/disk1

Swap particijo seveda tudi ponudiš linuxu v uporabo:

swapon /dev/hdd2

Potem ti dve spremembi še vpišeš v konfiguracijsko datoteko /etc/fstab ,
tako da bo sprememba trajna. Dodaš dve vrstici:

/dev/hdd1	/mnt/disk1	ext2	defaults	1 2
/dev/hdd2	swap		swap	swp		0 0

> Ali obstaja kje kakšen HOWTO, ki bi opisoval aktiviranje novega diska v
> LINUX-u?

Hja, stvar je najbrž preveč trivialna, da bi se še s tem ubadali. Če pa si
začetnik, uporabi recimo distribucijo RedHat, kjer se med zagonom požene
programček 'kudzu', ki najde novo opremo in ponudi konfiguriranje.

Peace!
  Mkx