[ LUGOS ] Minimalni pogoji-Instalacija RH 6.1

Ales Kosir ales.kosir na hermes.si
Pet Feb 4 13:50:41 CET 2000

Opazil sem, da je o šibkih sistemih razširjenih nekaj mnenj, ki nimajo
osnove na opazovanjih. Ta stališča so neprijetna, ker mečejo šibke
sisteme v neustrezno slabo luč. Ker me računalniška arheologija veseli,
dovolite, da temo osvetlim z drugega zornega kota in kjer le mogoče z
dejstvi spremenim vaše prepričanje.

Prosim vas, da me v vaših morebitnih nasprotnih odgovorih poskušate
prepričati s podatki.

Blaz Podrzaj <blayo na thz.net>:
> Kakšen X-terminal bi pa solidno tekel na takšni zadevi samo eno dobro
> grafično kartico je treba uporabiti in pa hitro mrežno povezavo...

&copy;e enkrat poudarjam, da za terminal X ne potrebuješ ne veliko rama ne
hitrega stroja. Sistem z 386/25 z 8 MB preskušeno deluje kot terminal, z
12 MB je delo neovirano. Grafična kartica je lahko karkoli, kar spravi
ven barve. Lepo je, da ima vsaj 1 MB RAM, tako da si lahko privoščiš
vsaj osembitno sliko v ločljivosti 1024x768. Koristno je, da zaslon
podpira neprepleten način v tej ločljivosti.

Če imamo pri roki monitor, ki te ločljivosti ne zmore v neprepletenem
načinu, s primernimi nastavitvami v datoteki XF86Config uporabimo kakšno
od nestandardnih ločljivosti, ki je še prijetna za delo in ima dovolj
točk. Na nekem takem sistemu uporabljam namesto 1024x768 ločljivost
920x6??.

Ali je hitra mrežna povezava  (100 Mb/s) nujna, je odvisno od
aplikacije, ki jo poganjaš. Nekatere  igrice z visokim številom sličic
na sekundo takšno povezavo potrebujejo. Igra xblast deluje v redu tudi
pri 10 Mb/s, enako priklop prek xterma ali kaj podobnega.

Za oddaljeno delo prek mreže potrebuješ močnejši računalnik, ki ga
uporabiš kot strežnik, in nekaj terminalov X. Potrjujem, da je delo na
tak način mogoče in je za domačo uporabo nenaporno.

Blaz Podrzaj <blayo na thz.net>:
> Meni mem meter kaže da mi že sam X-windows sistem ob zagonu
> požre vsaj 11MB, nato pa se ta številka samo še veča...

Domnevam, da je zato, ker imaš na voljo dovolj RAM. In ga sistem
izkoristi. Če ga ne bi imel, bi sistem bolj varčeval. Poglej spodaj,
2 MB za X na sistemu z 12 MB.

  8:48am  up 20:46,  6 users,  load average: 0.11, 0.06, 0.07
  42 processes: 41 sleeping, 1 running, 0 zombie, 0 stopped
  CPU states:  4.4% user,  3.8% system,  0.0% nice, 91.6% idle
  Mem:   10404K av,   9528K used,    876K free,   5552K shrd,    248K buff
  Swap:  73580K av,   9088K used,  64492K free                  4688K cached

    PID   USER     PRI  NI  SIZE  RSS SHARE LIB %CPU %MEM TIME COMMAND
     2715 kosir     11   0  1008 1008   832 0  5.5  9.6   0:01 top
     1077 root       8   0  1852 1060   648 0  2.4 10.1   1:39 X
     1083 kosir      2   0   884  688   560 0  0.5  6.6   0:02 xterm
        1 root       0   0   100   52    36 0  0.0  0.4   0:03 init
        2 root       0   0     0    0     0 0  0.0  0.0   0:01 kflushd
        3 root       0   0     0    0     0 0  0.0  0.0   0:00 kpiod
        4 root       1   0     0    0     0 0  0.0  0.0   0:04 kswapd
        5 root     -20 -20     0    0     0 0  0.0  0.0   0:00 mdrecoveyd
      101 root       0   0   276  260   236 0  0.0  2.4   0:00 apmd
      115 bin        0   0   232  208   176 0  0.0  1.9   0:19 portmap
      138 root       0   0   220  160   136 0  0.0  1.5   0:01 syslogd
      149 root       0   0   488  156   128 0  0.0  1.4   0:25 klogd
      163 daemon     0   0    72    0     0 0  0.0  0.0   0:00 atd
      177 root       0   0   164  112    84 0  0.0  1.0   0:01 crond
      191 root       0   0   120   68    52 0  0.0  0.6   0:00 inetd

Ales Struznik:
> toliko govorjenja, ampak ali je kdo potrdil da bi na teh strojckih tekli
> x-win (gnome, kde, ..)

x-win so bili razviti na 486 in še vedno tečejo na njih, kot sem opisal
zgoraj. Konceptualno pa je potrebno ločiti namizje od XFree86. XFree ni
potraten. Namizje pa si lahko izbereš po svojem okusu od skromnih do
razkošnih in potratnih.

natalia <nataliabatic na ve.nettuno.it>:
> Po mojem, cetudi paketi redhat imajo oznako 386, niso vec primerni za
> sisteme ki ima manj kot vsaj 32 MB RAM in vsaj Pentium compatibilnost.  Z
> mojimi 64 RAM in 128 SWAP komaj uspem zadostiti GNOMA ali KDE. Ce zelis
> imeti Linux na tvojem racunalniku je mogoce bolje da se orientiras na
> kaksno mini-distribucijo ki je bolj text orientirana odvisno kaj rabis.

Tvoje izkušnje o nezadostnih sistemih so povezane z načinom, na katerega
svoj sistem uporabljaš. Splošno je znano, da so 386 in 486 z Linuxom
povsem ustrezni za raznovrstne strežnike, na primer za manjši strežnik
za WEB, za poštni strežnik, a tudi za strežnik z X, kot sem pisal
zgoraj. Če pod gnomom hkrati uporabljaš še StarOffice in Gimp z velikimi
slikami (na primer), potem ti seveda verjamem, da se ti sistem upočasni.

Posebne distribucije so primerne za posebne naloge, ko standardne
odpovejo. &copy;e enkrat, RedHat 6.0 se brez težav namesti tudi na skromnejši
sistem, 6.1 pa bi se enako, če bi le namestitveni program ne bil tako
požrešen. V teh primerih sploh ni potrebno uporabiti posebnih
distribucij.

Lep pozdrav,
Aleš
--