[ LUGOS ] named & sygate & mailserver

Nejc Skoberne nejc.skoberne na guest.arnes.si
Pon Avg 21 15:25:23 CEST 2000

Zdravo!

Imam nekaj vprasanj in neresenih problemov.
Testno sem postavil Linux streznik na Dial-Up liniji. Slackware 7,
2.2.16. V omrezju so 3 racunalniki: linux streznik [192.168.0.3],
Windows98 [192.168.0.1] z ISDN dostopom do interneta ter s SyGate
streznikom in se en laptop win98 [192.168.0.55], ki do interneta dostopa
preko tistega Win98 SyGate streznika.

1. Na Linuxu izgleda kernel route table nekako tako:

destination  gateway     netmask           if
loopback     *           255.0.0.0     ... lo
localnet     *           255.255.255.0 ... eth0
default      192.168.0.1 0.0.0.0.      ... eth0

Tezava nastane, ko bootam masino. Vse dela normalno, vse se lepo nalozi,
a ko se starta named daemon, se Win98 sygate masina poveze na net.
Ocitno Linux box da nek request tisti win98 masini. Ni mi jasno zakaj.
Pa to bi se slo, saj lahko potem pac disconnectam masino od neta in je
problem resen. Linux streznik sem skonfiguriral tudi kot lokalni
nameserver za domeno firma.si. Na laptopu sem nastavil DNS streznik in
gateway na 192.168.0.3. V outlook expressu sem nastavil pop3 in smtp
serverja mail.firma.si [192.168.0.3]. Na linux masini sem dodal
uporabnika janez in franc. Outlook sem skonfiguriral za uporabnika Janez
in poslal mail na franc na firma.si. Po moje, bi bilo logicno, da linux
mail server vidi, da je mail za firma.si (to je on sam) in bi moral pac
ta mail dostaviti lokalno. To tudi naredi, vendar se po nepotrebnem se
prej sygate server poveze na internet - ocitno mu Linux streznik da nek
request, vendar zakaj, ce pa gre le za lokalni promet? Ce named
izklopim, deluje vse normalno. Nikoli se ne poveze na internet, vendar
potem lokalna domena firma.si ne dela in dobim errorje v stilu "Sender
domain must resolve".

Poskusil sem se en nacin: named sem nazaj vklopil a sem onemogocil
sygate servis. Nato sem s tistega laptopa poskusil poslati mail na
franc na firma.si. Outlook express se je zacel povezovati z linuxom vendar
se je dogajanje ustavilo. Poskusil sem se celo telnetati na 192.168.0.3,
konekcija je bila vzpostavljena vendar nisem dobil login prompta. Takoj
ko sem prekinil posiljanje poste je vse spet normalno steklo.

2. Domena firma.si je v resnici ze parkirana na SiOL nameserverjih.
Zanima me, kaj morajo na SiOL strani skonfigurirati, da bi lokalni mail
server vsake toliko casa s fetchmailom pobiral iz SiOL mailserverja
posto za vse uporabnike (Tukaj se uporablja ETRN protokol, ne?), saj bi
bil za celotno firmo samo 1 mailbox. Nato pa bi jo s procmailom razdelil
uporabnikom. Ta mailserver bi bil na non-permanent povezavi (ISDN
router, ki se poveze na net samo ko da linux box request) a bi vseeno
imel staticni IP naslov. Ce bi bilo tako: bi lahko uporabniki kljub temu
uporabljali SiOL mailserver (recimo od doma) za branje poste (ker
streznik od firme nima stalne povezave) s pop3 klientom?

3. Kje bi se dalo dobiti kaksno CGI skripto ali karkoli drugega, da bi
uporabniki preko HTTPja spreminjali svoja gesla na tem linux
mailstrezniku?

Dodatne informacije o seznamu Starilist