[ LUGOS ] Memory

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Pon Avg 7 10:41:41 CEST 2000

Howdy!

On Sun, 6 Aug 2000 polz na writeme.com wrote:

> Finta je v tem, da je meni masina zacela ruziti se preden je popolnoma
> zmanjkalo RAMa. Ce ne verjames, deaktiviraj swap in pozeni nekaj netscape-ov.
> Glej top. Opazuj, kako imas pod Cached se vedno nekaj M. Glej masino, kako
> pocasi zariba.

Tudi statistike od 'free' je treba znati pravilno brati. Tisti 'Cached'
pomeni, da razne sharane knjiznice shranjuje v RAMu, zato da jih ne bo
treba stalno nalagati. In pool za cachiranje je locen od tistega za
'buffers'. Mogoce ti hoce startati kaksen program, ki uporablja kaksno
knjiznico, ki je trenutno noben drug ne uporablja ...

Kolikor vem, linux obvlada dve sorti swapanja. Ena je na swap particijo,
druga pa je ti. binary swap. To drugo deluje priblizno takole: imas en
velik binary program, recimo netscape. Ko ga zazenes, se cel binary spravi
v RAM. Ko ti RAMa zmanjka, nekaj binary-ja vrze ven iz RAMa, v RAMu ostane
le tisti del, ki trenutno opravlja delo (recimo kaksen select za cakanje
inputa). Ko se rabi kaksen drug del binary-ja (recimo za prikaz GIFa), se
ta ponovno nalozi z diska. Od tod imas ruzenje tudi brez swap prostora.

To je tudi razlog, da ne mores z diska zbrisati programa, ki trenutno
tece. Torej, v izpisu 'ls' se res ne pojavlja vec, ampak 'df' ti bo pa se
vedno kazal enako vrednost. Sele ko program konca z delom, se bo binary
tudi zares zbrisal. Malce podobno kot pri hard linkih.

Peace!
  Mkx