[ LUGOS ] old 486 hardware related

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Ned Sep 12 21:03:18 CEST 1999

Iztok Petek wrote:

> Me zanima kaksne so lahko posledice spreminjanja nastavitev hitrosti ISA
> vodila in podobnih stvari v BIOS-u. Se lahko kaj skuri ali je posledica
> samo nedelujoc rac. Sicer nisem se nic spreminjal, pa je vseeno ze sla ena
> plosca in napajalnik. (old hardware)

Sicer te vsi opozarjajo, da lahko pride do kaksnih hardverskih poskodb,
ce poskusas kaj overklokati.

V praksi lahko pride samo do elektro migracije elektronov v
polprevodniskih vezjih, kar pride v postev samo pri CPUjih, ki se v
dolocenih tockah na vezju konstantno pregrevajo. Do te migracije
elektronov lahko pride scasoma, po vec letih uporabe. Ta migracija je
tudi sicer problem pri CPUjih, ki niso overklokani, t.j. proizvajalec
pazi, da ne pride do vezju do "hot spotov"....

Drugace ne vem, ce lahko kaj skuris. Po moje ne, vendar ne odgovarjam,
ce bos kaj probal in bo slo kaj narobe!  Toliko v opozorilo.

Edini problem, ki bi se ti lahko pojavil je, da poskusas nastaviti
kaksne wait state ali clock na busu in ti racunalnik zamrzne. Tezava je
samo v tem, kako odmrzniti stvari. Obicajno tako, da poisces jumper, ki
ga prestavis in se racunalnik zbudi z default vrednostmi v BIOSu, t.j.
spet nazaj dela. Tako da preden bos poskusil, poisci scenarij za
odmrznitev. Obicajno ti na plosci ali v navodilih pise, kako spet
spraviti BIOS na default.

Pa se moje osebno mnenje kar tako:

Po moje je brez veze, da staro konzervo silis z overklokanjem, ker ne
bos v praksi pridobil nic. Mogoce namesto indeksa hitrosti CPUja
(stevilke izmisljene!) recimo 53 bos dobil 54,6. S tem, da ima recimo
P200 index 167, PII/400 pa recimo 315. Tako da... Res nima smisla.

Poleg tega je pri starih ploscah problem, ker pride do oksidacije
kontaktov in enkrat kontroler zajebava, drugic RAM. In ko bo kaj zezalo,
potem ne bos vedel, ce je zaradi klokanja ali cesa drugega.

Pa se drugo mnenje okrog klokanja:

Ce kdo ne ve, overklokati se je dal ze Gepard/80286. Na 386tki se je
AMDjev procesor dal naviti za kak megaherc, ce si prelotal kristal.
486tke so bile zelo toge, malo kaj se je dalo. Kvecjemu kaksne 100MHz...
Zlati casi overklokanja CPUja so bili okrog P133-P166. Ti so se dali
naklokati na 200. Potem je intel vgradil multiplier omejitve in se da
klokati samo bus, kar je povecano z vec rizika in so rezultati so
slabsi... Z kaksnimi Celeroni in PIIji se se kaj da, samo EIDE ali SCSI
kontroler in RAM morajo biti ok... Torej glede 486tke... Pusti jo na
miru... Naj crkne spodobno.

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676