[ LUGOS ] HP SCSI blues

Ales Casar casar na uni-mb.si
Tor Sep 14 21:33:21 CEST 1999

On Tue, 14 Sep 1999, Matjaz Terpin wrote:

> Te=BEave mi dela priklop tra=E8ne enote Quantum DLT7000
> (35/70 GB) na stre=BEnik HP D390.

Ce gre verjeti Quantomovim in HPjevim WWW stranem, potem ima ta HP D390
vgrajena dva SCSI kontrolerja: single ended Fast-SCSI in
Fast-Wide-SCSI-Differential. Tale DLT pa naj bi obstajal v Fast-Wide-SCSI
single ended in differential varianti. Kaj imas ti, seveda jaz ne vem.

> Opa=BEam da mi manjka nekaj znanja s podro=E8ja razli=E8nih variant
> SCSI-ja.=20

Variant SCSI-ja je res kar veliko. Delijo se po vec kategorijah in sicer:
 1. po frekvenci vodila:
     - 5 MHz: SCSI (ali SCSI-1),
     - 10 MHz: SCSI-2 (ali Fast-SCSI),
     - 20 MHz: SCSI-3 (ali Ultra-SCSI),
     - 40 MHz: Ultra2-SCSI,
     - 80 MHz: Ultra3-SCSI (ali Ultra160-SCSI);
 2. po sirini vodila:
     - 8-bitno: Narrow-SCSI (navadno se tisti "Narrow" kar izpusca,
       navadno 50-pinski konektorji in kabli),
     - 16-bitno: Wide-SCSI (navadno 68-pinski konektorji in kabli);
 3. po vrsti elektricnih signalov:
     - single ended (Znan tudi kot SE, S.E., "navadni". Vsaka linija ima=20
       tipicno plus pol in maso, potem se pa meri ali na liniji je
       napetost ali je ni.),
     - differential (Znan tudi kot High Voltage Differential ali HVD.
       Vsaka linija ima plus in minus pol, meri se pa razlika napetosti.),
     - LVD (Oziroma Low Voltage Differential. Podobno kot HVD, le da so
       povsem drugacne vrednosti elektricnih signalov.).

Ce vse mozne kombinacije zmnozimo, bi to dalo 5*2*3 =3D 30 razlicnih
variant. Na sreco nekatere variante ne obstajajo in jih je dejansko manj.
Ce prav vem, veljajo naslednje omejitve:
 - SCSI-1 obstaja le v single ended izvedbi,
 - SCSI-1 obstaja le z narrow vodili,
 - Differential izvedba se uporablja le pri Wide vodilih,
 - Ultra2-SCSI in Ultra3-SCSI obstajata le v LVD izvedbi,=20
 - Ultra2-SCSI in Ultra3-SCSI obstajata le v Wide izvedbi,=20
 - LVD se uporablja le pri Ultra2-SCSI in Ultra3-SCSI.=20

Kako lahko to medsebojno priklopimo? Zapleteno vprasanje. Kar se tice
frekvenc, lahko naceloma naprave poljubno mesamo med seboj, ce ni drugih
razlik. Ampak nekaj zdrave pameti velja imeti pri tem. Pri 5 MHz
kontrolerju bo recimo kaj majhna korist od hitrejse periferije. Glede na
sirino vodila lahko med seboj mesamo Wide in Narrow enote, je pa pri tem
potrebno posrkbeti za neke sorte polovicno terminacijo na vsakem prehodu
iz Wide na Narrow - terminirati je potrebno linije, ki jih najdemo samo
pri Wide vodilu. Priporocljivo je, da si vse Wide enote sledijo po vrsti
na vodilu, da je tudi kontroler Wide izvedbe in da ima kontroler ID manjsi
ali enak 7. Obstajajo sicer tudi druge moznosti, ki niso nujno neuporabne,
ampak ne bi sedaj tukaj podrobneje o tem.

Glede na vrsto signalov differential (HVD) enot ne moremo mesati z
nobenimi drugimi. Razen ob uporabi posebnih adapterjev. Single ended in
LVD enote naj bi menda lahko mesali med seboj. V takem mesanem vodilu, naj
bi se vse LVD enote obsnasale kot single ended Ultra-Wide-SCSI enote.
Recimo.

> Tako je: ma=B9ina ima dva SCSI kontrolerja, eden je "single ended",
> drugi je "fast wide". Prvi ima o=BEji konektor, drugi =B9ir=B9ega. V =B9k=
atlo
> =B9e nisem gledal, to je vse vidno od zunaj.

Slabo si to povedal. Kaksen je tisti single ended kontroler podrobneje?
Glede na HPjeve WWW strani bi naj to bil Fast-SCSI kontroler. Kaksne
elektricne signale pa uporablja oni Fast-Wide-SCSI kontroler? So res
differential, kot pise na WWW?

> DLT ima =B9irok konektor, torej tak kot "fast wide". Imam tri kable -
> dva "=B9iroki-=B9iroki" (flat in pa zunanji) in enega "=B9iroki-ozki".
> Mehansko gledano lahko DLT torej priklopim na katerikoli kontroler.

Verjetno je DLT potem Fast-Wide-SCSI izvedbe. Bi pa bilo zelo koristno
vedeti ali je single ended ali differential. *Verjetno* ima tisti
"siroki-ozki" kabel vgrajeno tudi delno terminacijo.

> Imam nekaj terminatorjev, ki pa=B9ejo v DLT - DLT sam namre=E8 ne zna
> terminirati vodila, tako kot to po=E8nejo nekatere druge SCSI naprave.
> Terminatorji so "kao" razli=E8ni - na enem pi=B9e "differential", eden je
> original HP-jev, ki je zaenkrat =B9e priklopljen direktno na kontroler,
> tretji je pa=E8 tretji :)

Pri terminatorjih pazi predvsem to, da bos differential terminatorje
uporabil le na differential vodilih in single ended terminatorje le na
single ended vodilih. Drugo verjetno ne mores zgresiti. Ce imas
terminatorje ze originalno na serverju, potem sta verjetn oze pravega tipa
za vsako vodilo.

> Koncept SCSI id-jev mi je jasen in mislim da tam nisem naredil nobene
> neumnosti.

Ce bos ta DLT morda povezal na narrow vodilo, potem pazi, da bos izbral
ID, manjsi ali enak 7.

> Vendar.... ko zadevo priklopim, padejo vse naprave na kontrolerju,
> ki sem ga uporabil. Ne glede na terminator, kontroler in kabel.
> In, verjeli ali ne, preizkusil sem dva DLT-ja! SCSI veriga pade tudi
> =E8e DLT sploh ni vklju=E8en (=E8e ga pustim na SCSI kablu, mu pa vzamem
> elektriko).

Za kaksno bolj natancno pomoc bos moral bolj *natancno* povedati, kaj
imas. Kaksna sta oba kontrolerja/vodili v serverju, kaksen je DLT, kaksni
so posamezni terminatorji...

Ales

--=20
Ales Casar                  | InterNet: Casar na uni-mb.si, A.Casar na ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar na s-gms.ms.edus.si
University of Maribor       | DECnet:   RCUM::ALES
SLOVENIA                    | WWW:      http://www.el.feri.uni-mb.si/~ales/

Dodatne informacije o seznamu Starilist