[ LUGOS ] GUS vs. SB / poraba procesorja

Ales Casar casar na uni-mb.si
Sre Okt 20 10:00:17 CEST 1999

On Tue, 19 Oct 1999, Borut Mrak wrote:

> Ker mi ni bilo jasno, kaj je narobe in kaksne so sploh razlike, sem sel
> gledat, koliko interruptov sprozita zadevi.
>
> cat /proc/interrupts ; sleep 1 ; cat /proc/interrupts je pokazal tole:
>
> SB 800/s
> GUS 1200/s
>
> Ali je mozno, da je zaradi te razlike obremenjenost procesorja toliko
> vecja?

400 dodatnih prekinitev na sekundo sicer ni ravno malo, ampak verjetno ne
bi smelo povzrociti tako drasticnega povecanja obremenitve procesorja.
Verjetno se GUS-ove prekinitve dlje casa izvajajo kot SB-jeve. No, ja.
Mozno je tudi, da tistih 800 prekinitev na sekundo skupaj z uporabniskim
bremenom (vsi zagnani programi skupaj) pomeni blizu 100% zmogljivost
masine. V takih okoliscinah dodatnih 400 prekinitev na sekundo *lahko*
masino prestavi iz normalno uporabne v hudo moteno pri opravilih, ki bi
se naj izvajala v realnem casu.

Drugace pa zelo veliko stevilo prekinitev lahko sistem tako upocasni, da
ni vec za normalno rabo. Pa ti tega razni top-i in podobno nic ne
pokazejo, le nenormalno pocasi deluje vse skupaj.

Ce imamo recimo pocasno masino z dvema Ethernet karticama in je na vsak
segment prikljucena po ena hitra masina ter si ti hitri masini izmenjujeta
(seveda preko pocasne)  *veliko* stevilo majhnih paketov (v neki casovni
enoti se na Ethernet da stlaciti vec majhnih paketov kot velikih), je to
ze scenarij, kako ono sredinsko pocasno masino spraviti na kolena zaradi
velikega stevila prekinitev.

Okrog zvocnih kartic imam relativno slabe izkusnje z ISA karticami. In to
z vsemi, ki so mi prisle pod roke. Bistveno bolje gre z PCI karticami.
Recimo moj Ensoniq AudioPCI pri igranju .mp3 z mpg123 prozi okrog 5 (pet)
prekinitev na sekundo. Ce to primerjamo s tvojimi 800 do 1200, so vmes
svetovi... Pa ni ta Ensoniq AudioPCI nikakrsna ultra draga kartica. Pred
dobrim letom je stala nekje 8 kSIT.

Ales

--
Ales Casar                  | InterNet: Casar na uni-mb.si, A.Casar na ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar na s-gms.ms.edus.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist