[ LUGOS ] Linux RAID sistem

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Sob Okt 30 13:28:45 CEST 1999

Janko Mivsek wrote:

> Pozdravljeni,
>
> Razmišljam o eni poceni varianti datotečnega strežnika in me zanima,
> če razmišljam v pravo smer :)
>
> Torej, potrebujem čimveč diskovja (>50G), stvar mora biti odporna
> proti izpadom, noben podatek se ne sme zgubiti, pa karseda poceni mora
> seveda biti.
>
> Tole je moja zamisel:
>
> - ena škatla P200, 64M ram, 100Mb/s mrežna kartica
> - 4 IDE diski po 20G (SCSI so 4x dražji!)

Tole z IDE diski bo zelo slabo. Da ne bi razlagal detajlov, IDE diski se
zelo slabo obnasajo pri multiuser sistemih.
Ce tega ne verjames, pa nic. Kaksen velik cache ali kaj takega ublazi
problem, vendar problem v osnovi ostaja.

Ne samo, da se slabo obnasajo, ampak tudi pozrejo druge vire, v prvi
vrsti CPU.

Moje izkusnje so recimo, da je twin CPU PII/350, ki je imel obremenitev
obeh CPUjev v povprecju nad 90% je dodajanje enega hitrega IDE 6 giga
diska spravilo na kolena.

Ne gre toliko za mehaniko diska (ki je v vecini primerov ista) ampak za
interface. SCSI je boljsi.

Pri osebni rabi se ta problem prakticno ne pozna.

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676