[ LUGOS ] težave s printerjem

boris.benko na telekom.si boris.benko na telekom.si
Tor Nov 23 21:47:31 CET 1999

"Branko F. Gračner" wrote:

> [...]
> sambo 2.0.6. in stari so se zapletle.
>
> imam tiskalnik epson stylus color 200. ko iz konzole ali terminala tiskam na
> printer, deluje ok, recimo cat /etc/group >/dev/lp0 ...
> ko pa hočem printat iz sambe, mi pa printer ponori... na liste meče neke
> čudne znake, in porabi ves papir, ki mu je na voljo. zanimivo je, da tudi,
> če ubijem sambo in lpd, pobrišem locke, zadeva še kr printa svojo pot. na
> windows postaji, ki je v mreži nisem ničesar spreminjal. vse share so
> enake... potem rebootam mašino in glej glej, kose mašina znova zažene,
> printer spet hoče printat :) ma pa res voljo...

Najprej o brisanju poslov iz printerske vrste:

a) poskusil na Linuxu prijazen nacin...

z lpq -Pimeprinterja

preveris, kateri posli v vrsti cakajo.

Nato ustavis printer (pritisnes stop ali neko tipko, da printer vec ne
printa),
ter z lprm -Pimeprinterja <ID posla>

lepo job pobrises.

Mozno je, da je kaj ostalo v printer bufferju, printer resetiras ali
ugasnes.

In to bi moralo delati.

b) poskusis zgrda.

printer ugasnes,
lpd daemon ustavis,
ce ghostscript kaj cvili in mu kaj ne pase (kar pride v postev, ce imas
kaksno PostScript emulacijo), ga pokillas
POTEM PA POBRISES:
/var/spool/lpd/lp0/cFA* in dFA* na spool direktoriju

Potem printer lepo nazaj prizges in lpd daemon znova startas.

Zakaj ti pa printer pise cudne znake? Mozno je:

a) imas definiran kaksen filter, ce drugega ne, imas odkljukano, da ti
filter popravi stair-effect. NE SMES IMETI DEFINIRANO CISTO NOBENEGA
FILTRA. Kar je nic je nic. Driver od windowsov ze generira prave komande
za printer
b) mogoce je kaksna banalnost, pa nimas pravega driverja na windowsih (a
to dvomim).

Jaz imam recimo za printer preko sambe definiran recimo wlp printersko
vrsto, za printanje preko UNIXa pa lp (in ps). VSE TRI VRSTE UPORABLJAJO
ISTI SPOOL DIREKTORIJ IN ISTI DEVICE. Le da wlp NIMA NOBENEGA FILTRA,
NIC.

Ce hoces analizirati, kaj za enih smeti ti pise lpd na device, potem
naredi:

touch /tmp/xxx

in v /etc/printcapu (oziroma printtoolu ce imas RH) namesto /dev/lp0
navedi /tmp/xxx in imas v datoteki ujeto vse, kar bi drugace slo na
printer.
In potem mogoce kaj ugotovis iz solate v datoteki.

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676