[ LUGOS ] Taprava distribucija. Ali sploh obstaja ?

Rok Krulec Rok na fpp.edu
Ned Maj 23 11:12:35 CEST 1999

Take distribucije, ki bi zadovoljila vse potrebe vseh uporabnikov ni.

Moje mnenje: najboljsa distribucija, je taka distribucija, ki je spisana
v enem TXT filetku, vsebuje en boot disk in en TGZ file.
V TXT filetku pise kako se naredi particijo, sformatira disk in nalozi
osnovne LinuX bin-utilse, ki se nahajajo v TGZ filetku (cat, grep, tar...)
Na koncu TXT filetka so navedene reference na primary site vseh
pametnih in manj pametnih programov, ki si jih uporabnik po potrebi
prevede.

Nekako tako sem postavil pokonci okrog 5 LinuX masin, ki trenutno
pridno servirajo podatke in morem rect, da za vsako vem kaj se na njej
dogaja in kako je kaj urejeno.

Na vseh je standarden skupek programov, kot so Apache, Samba, Bind,
Sendmail, mgetty... Vsakega od teh programov sem downloadal samo enkrat,
ga pridno scompilal za /opt/imeprograma imenik, si naredil osebne opazke v
readme.rok. Ce hocem gor postaviti kaksno novo masino, potrebujem samo cas
za razpakirat TGZ s core filetki, presneti programe v /opt direktorij,
prebrati opazke v readme.rok, kjer pise kaj je treba kje nastavit in woilla:
spet ena omrezena masina, ki vem kako in kaj dela.
Potem sem si napravil se en filetek check.html v katerem so navedene
reference na primary site programov, na filetek, ki opozarja kaj je novega
v novih verzijah, ponavadi CHANGES file. Vse povezave pogledam enkrat
tedensko in ce menim, da je v mojih programih kaksen major security flaw,
se pac sprehodim do tja in potegnem novo razlicico.

Kaj lahko clovek pridobi od take distribucije ? Marsikaj. Nauci se, kako
je z bootanjem linux sistema, kaj se zazene kdaj in zakaj. Taksna
distribucija prisili cloveka, da razmisli zakaj bo uporabljal racunalnik.
Uporabnik podrobneje spozna programe, ki tecejo na njegovem linuxu in s
tem siri svoje znanje.

Taksna distribucija poudarja korenine LinuXa = se nauciti nekaj novega.
Mar se ni Linus Torvalds vsedel za svojo 386 in zacel pisati LinuX ravno
zato, ker se je hotel nekej pametnega nauciti ? Lahko smo srecni, da imamo
LinuX, in lepo je, ce ga spoznamo do korenin, ki so postavljene zelo
trdno. S tem sirimo naso razgledanost in bistrimo um.

Rok Krulec

Dodatne informacije o seznamu Starilist