[ LUGOS ] rh 6 ali slack

Ales Casar casar na uni-mb.si
Sre Maj 19 13:41:23 CEST 1999

On Wed, 19 May 1999, Rok Krulec wrote:

> RedHat uporabis, ce imas na racunalniku standarden hardware in ce hoces,
> da se bo zadeva instalirala/delovala brez vecje administracije oz. zacetne
> administracije. To je, ni ti do tega da bi se ucil osnov linuxa, ampak bi
> ga rad samo uporabljal za taksne in drugacne namene.

V tem primeru bi kot alternativo RedHat-u sicer raje predlagal Debiana, ki
ima po moje vse dobre lastnosti RedHata, le da po eni strani vse skupaj
zna delati se bolj avtomatsko, po drugi strani pa se lahko tam kjer hoces,
preprosteje spustis v upravljanje na nizkem nivoju.

Pri RedHatu so se spravili v avtomatizacijo tipa, kjer naj ne bi rocno
editiral /etc/fstab, ampak s particijami rokujes s pomocjo neke
prijazne(?!) graficne aplikacije. Takega tipa avtomatizacije vsaj jaz ne
maram.

Pri Debianu je tovrstno delo vecino prepusceno rocnemu editiranju,
*vendar* z odlicno nastavljenimi defaulti. Avtomatizacija pa gre bolj v
smeri preprostih upgradov (tudi cele distribucije), preprostega pregleda
nad instaliranimi paketi ter preprosta instalacija in odstranitev. Ce
recimo zelis proxy server, samo oznacis paket squid, sistem ti sam ponudi
vkljucitev morebitnih manjkajocih podrejenih paketov ter predlaga
vkljucitev sorodnih paketov. Po samodejni instalaciji se znajdes z
*delujocim* proxy serverjem (vkljucno z zgrajenim drevesom za cache,
mehanizmi za zaganjanje in ustavljanje, rotiranje log datotek,...). Seveda
je za optimalne nastavitve (sosedi, velikost, dostop,...) vseeno zazeljeno
rocno poeditirati nekaj vrstic v /etc/squid.conf. Ob morebitnih upgradih
(npr. zaradi odkrite varnostne luknje) ti celotna konfiguracija ostane.

BTW, se pri RedHatu da narediti upgrade distribucije, ne da bi masino
sploh rebootal? Meni trenutno tece en Debian 2.1 z uptimeom se iz casov
Debiana 2.0. Resda sem kernel ze pred upgradom po svoje prevedel in ga ob
upgradu nisem menjaval.

> Slackware uporabis, ce si manijak, kar pomeni, ce si bos sam skonfiguriral
> in postavil masino na noge, vkljucno z novim kernelom in ce bos dodajal
> nestandardne module za nevemkaj oz. drugace povedano, ce bi se rad naucil,
> kako linux sistem deluje, kako se ga administrira in optimizira.

Ja, ampak temu dodaj se to, da ti taksno rocno nastavljanje zaradi
ponavljanja s casoma lahko zacne presedati, ce nimas le ene masine, ampak
jih moras vzdrzevati recimo 5. Racunaj tudi z "nezazeljenimi" tedenskimi
(recimo) upgradi dolocenih paketov zaradi varnostnih lukenj. Kljub temu,
da si morda obstojeci paket odlicno skonfiguriral in ti odlicno v vsem
sluzi, ostanes pred dilemo ali vse se enkrat delati ali pa ziveti z
varnostnimi luknjami. Ni pa neke moznosti bolj ali manj avtomatskih
upgradov, kot je to recimo pri Debianu in najbrz tudi RedHatu.

Sam sem pred vec kot 5 leti zacel s Slackwarom in lepo gradil masino od
tega do onega, pa vendar sem se po dveh letih raje odlocil za ponovno
instalacijo spet Slackwara. Zaradi prehoda iz a.out v ELF je po piskavem
nadaljnjem letu masina ze spet bila zrela za ponovno instalacijo. Takrat
sem nalozil RedHat, ki sicer se danes tece na tisti (sedaj ze dokaj
nepomembni) masini, vendar to nekak ni bilo to, kar sem iskal. Kmalu za
tistim sem presel na Debian (na drugih masinah) in pri tem zaenkrat se
vedno in kar zadovoljno vztrajam. Naucil sem se najbrz res najvec na
tistih starih Slackwarih, vendar pa so v celoti gledano novi Debiani
bistveno boljse porihtane masine. Take so nekak moje izkusnje.

Ales

--
Ales Casar                  | InterNet: Casar na uni-mb.si, A.Casar na ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar na s-gms.ms.edus.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist