[ LUGOS ] Linux & didaktika & izobrazevanje

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Sob Mar 20 22:23:59 CET 1999

Renato Lukac wrote:

> [...]
> Tako se nisem mogel znebiti obcutka, da povzemam njegove clanke. Menim,
> da zgledno skrbi za promocijo LINUXa v publikacijah. In to rabi LUGOS.
>
> Se nekaj v zvezi s tem: na program RO na Ministrstvo za sol. sem dal tudi
> idejo o pobudi o nekoliko drugacni ucilnici in pouku v njej, kjer se
> opiram na dejstvo, da nismo dolzni uciti Word, ampak urejevalnik etc. in
> bi kazalo poskusiti s kakimi ucilnicami z NC. Ce ne bi bili to
> Javastation-i, potem je v rezervi kaki Linux. No bomo videli ce imam
> jajca, pa se drznem odpovedati uporabi M$ nesnage pri pouku informatika.

Ja, kar lepo napisano, Renato. Morda se en dodaten argument:

Ena od prednosti Linuxa je tudi, da je prakticno dostopna vsa izvorna
koda, z izjemo nekaterih komercialnih programov, ki se sicer lahko
uporabljajo brez placila v nekomercialne namene. To hkrati pomeni, da
imajo dijaki, ki jih to zanima, moznost videti in potencialno spremeniti
kodo, ter s tem spremeniti funkcionalnost sistema samega. Vsa razvojna
orodja pridejo z Linuxom samim. Pri nekaterih drugih sistemih (beri: NT)
to ni mogoce, ker je dostopna samo binarna koda, ki je ni mogoce
spremeniti, se vec, vsak reverzni inzeniring z namenom modifikacije kode
ni dovoljen, ker se s tem krsi copyright, ki ga je postavil proizvajalec
programske opreme, t.j. Microsoft.

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676