[ LUGOS ] Hrvaski protesti

Jani Ravas jani.ravas na guest.arnes.si
Ned Mar 28 20:34:46 CEST 1999

At 19:55 28.03.99 +0200, you wrote:
>Kaksna je potem hitrost? Men se zdi na ni vecja od 9600 bps, ali se mogoce
>motim? Rabis slucajno za to stvar dovoljenje (izpit)? Kaksne so kaj cene
>modulov in CB-ejk, ki to podpirajo?
>TNX za info.!
>
>Jurij

Hitrost preko CB-ja - to je 27 Mhz je od 9600 do 19.200 mogoce kaj vec ce
sta obe postaji
zelo blizu.
Cene za CB so razlicne - lahko jih kupis tudi rabljene, cene do od kakih
10.000 naprej (1-2 W).
Samo na CB kanalih je toliko motenj, da dvomim ce bo slo vse OK v razdalji
Sencur - Kranj,
Sencur - Sencur bo OK (ce ni velike razdalje).

Na radioamaterskih frekvencah (144 Mhz) so hitrosti okrog 9.600 do 19.200
in zadovoljivo
gredo do cca 20km ali vec preko repetitorjev, jaz sem uspesno (9.600) in
brez tezav
komuniciral s Nemcijo, Italijo in ostalimi drzavami - seveda preko
repetitorjev in temu primerno so
tudi odzivni casi za npr. download kakega 100 Kb programa iz npr. Ljubljane
je kar hitro ali pa
iz sosednjih drzav (Italija) cca. 15 - 20 minut seveda je to odvisno tudi
od prometa na teh frekvencah
ce ga je vec je pocasnejse vse skupaj - podobno ko dostop do Arnes-a zvecer
(nikakor ali zelo tesko).

Na frekvencah 432 Mhz so hirtosti okoli 79 Kb, katere so pa ze zadovoljive
in so primerljive z
ISDN komunikacijo, pa tudi prometa tam gor ni toliko veliko in download
cca. 100 Kb traja samo kako minuto.
Seveda so pa tukaj razdalje se krajse oz. ce so vmes repetitorji je zadeva
OK ce ne pa tezje.
Repetitorji so lahko bodisi druge postaje (cez en kanal noter cez drugega
ven) in podobno.

Linux podpira ze v kernelu te zadeve imenujejo se AX 25 in jaz sem imel
instalirano radioamatersko
postajo povezano preko Linux-a v radio prostor in preko ISDN-ja so lahko
dostopali na Internet, sicer jih
je tudi v Sloveniji nekaj ki imajo podobno instalirane Linux-e.

Za CB kanal-e (27 Mhz) ne rabis nicesar (vcasih si moral imeti Atest od RTV
Slovenije, ne vem ce je temu
se danes tako)
Za Radioamaterske (144Mhz, 432 Mhz) moras pa imeti zraven postaje tudi vsa
potrebna dovoljenja
in radioamaterski izpit, ter dovoljenje Ministrstva za Telekomunikacije za
postavitev radioamaterske postaje
in lepo je tudi ce sosede (v bloku) prosis ce imas lahko na strehi
nasarjene antene, ce jih imas vec,
za 144 Mhz ne potrebujes velike antene, nasprotno za 432 pa rabis kaj vecjega.

lp
Jani

p.s. rad bi videl 1Mb preko 27 Mhz (CB) se z kabelskimi modemi je zelo tezko.

Dodatne informacije o seznamu Starilist