[ LUGOS ] Type 1 latin2 fonti

Andrej Komelj andrej.komelj na guest.arnes.si
Sre Mar 3 16:44:23 CET 1999

> z staroffice - imam ze arial, courier new in times new roman - zanima me
> ce so kje se kaki primerni fonti.

Sam sem (sele pred kratkim, zato se nisem objavil tega) odkril en ZELO
(!!!) uporaben programcek, ki je kot nalasc za vse, ki potrebujejo Type
1 fonte z latin2 znaki. Je v "paketu" accfonts, ki se ga da dobiti na
<ctan>:/tex-archive/fonts/utilities/accfonts (glej opombo).

1. OPIS: Notri je perl skripta mkt1font, ki s pomocjo ze obstojecih
znakov v Type 1 fontih (potrebujes .pfb in .afm datoteke) "zgradi"
znake, ki so v posameznih encodingih (zraven so prilozene datoteke, ki
jih mkt1font potrebuje, z opisi le-teh). Mimogrede, ne vem, kateri vsi
encodingi so "podprti", vendar je zraven ze datoteka za latin2. Program
mkt1font potrebuje se programa t1asm in t1disasm, ki sta v t1utils (se
prav tako dobi na <ctan>:/tex-archive/fonts/utilities/t1utils). Deluje
pa nekako tako: disassembla obstojec Type1 font, nalepi stresice,
kljukice, ..., lizike, ... na potrebne crke, spremeni ime fonta ter ga
zopet "zapakira" v binarno obliko. Na nek nacin (lepljenje krilatih
znakov) deluje tako kot ogonkify, le da je resitev bolj "univerzalna" --
neodvisna od uporabljenega fonta. Vse, kar je potem potrebno je, da v
postscript datoteko vkljucite .pfa datoteko z latin2 fontom, pobrisete
del, kjer je poskrbljeno za "reencoding" fonta (ali pa ga spremenite,
tako da je izbran nabor latin2), ter spremenite vse reference na stare
fonte v nove (search & replace bi moral zadostovati). Zadnji korak
seveda ni potreben, ce novih fontov ne preimenujete. Tako, to bi bil
postopek (v grobem). Seveda so kakrsna koli vprasanja na to temo
dobrodosla.

In se najpomembnejse:
2. REZULTATI: Na originalnih Adobeovih fontih ne deluje (sicer pa so
tako ali tako "zasciteni" s copyrighti -- torej: jaz nisem napisal teh
vrstic :-)). No, tukaj nic. Cisto drugace pa je z URW fonti, ki so
"prilozeni" Ghostscriptu. Licenca dovoljuje spreminjanje, vendar ne
prodajanja takega materiala. No, pa saj si lahko preberete PUBLIC
datoteko. Preizkusil (!) sem vseh 33 standardnih fontov (druga dva ne
potrebujeta predelave -- Symbol, Dingbats). In... <tra-ra, tra-ra:
fanfare>. V rokah drzim list s petintridesetimi vrsticami č¹¾-jev,
ęš-jev, £³-jev in vseh ostalih Latin2 zadev, vsaka vrstica pa je v
drugacni obliki drugacnega fonta. No, dovolj nakladanja, meni delujejo
brezhibno. Folk, "navalite"!

Aja, nekdo se lahko potrudi in naredi fonts.scale (X11) datoteko -- jaz
mu lahko odstopim Fontmap (Ghostscript) --, napise README, INSTALL, ...,
vse skupaj zapakira in nekje objavi. Saj bi sam naredil to, vendar moj
delovni cas bolj kot linux ureja fakulteta. Sem pa pripravljen
pomagati... Seveda lahko tisti osebek pobere vse zasluge, ce zeli. :-)))

OPOMBA: za spisek CTAN arhivov uporabite "finger ctan na ftp.dante.de"

--
Kome.

Dodatne informacije o seznamu Starilist