[ LUGOS ] Xfig

Roman Maurer roman.maurer na FMF.Uni-Lj.Si
Tor Mar 30 16:09:01 CEST 1999

Ales Bardorfer wrote:

> Zanima me, kako se najlazje Xfig pripravi do tega, da .eps
> filetek izvozi s pravimi fonti (Latin2). V sliki imam namrec
> tudi nekaj teksta s sumniki (in jih tudi pravilno prikaze na
> zaslonu), samo eps jih pa nima.

Zdi se mi, da XFig sploh ne pozna ničesar drugega kot Latin 1.

> Tista kolobocija v dokumentaciji, ki je opisana za japonscino,
> me prav nic ne mika. Torej... ali obstaja kaksna bolj enostavna
> pot.

V Slovenian-HOWTO piše, da paket ogonkify pozna tudi XFig -
glej <http://sizif.mf.uni-lj.si/linux/cee/Slovenian-HOWTO.html>.

Sicer pa smo na ta problem naleteli pred prvim install-festom, ko
je bilo treba na zemljevidu, narisanem v XFigu, označiti imena ulic.
Od takrat sta ti dve sporočili:

Pošilja: Roman Maurer <roman.maurer na fmf.uni-lj.si>
Datum:   23.11.98
Predmet: XFig in Latin 2

[...]

NAVODILA ZA MUKOTRPNO PRIDOBIVANJE NA&copy;IH ZNAKOV V POSTSCRIPTNO SLIKO,
NASTALO Z XFIG-OM:

1. Poženemo xfig kot "xfig -specialtext".

2. Narišemo sliko, napišemo besedilo, po želji ga tudi
   zarotiramo.  Besedilo označimo kot "Default LaTeX text".
   V tej fazi se (pri meni) vidijo šumniki kot šumniki.

   Če tukaj pišemo čšž kot "c"s"z, korak #5 odpade.  Besedilo
   *mora* biti označeno s pisavo LaTeX Default text (če ni,
   izberemo Edit / Use LaTeX fonts / Default).

3. Rezultat izvozimo v dve datoteki, primerni za vključitev
   v LaTeX:

       Export / Language = Combined PS/LaTeX (PS part)
       Export / Language = Combined PS/LaTeX (LaTeX part)

   Dobimo, denimo, datoteki slika.pstex in slika.pstex_t.
   Ta korak je potreben, da ločimo črke od pravih slik.

4. Ker je XFig preveč pameten, je seveda pretvoril vse črke
   v ekvivalente za TeX, kot da bi bile pisane po Latin 1.
   Zato namesto "š" dobimo nekaj kot "${}^1$", kar seveda ni točno
   tisto, kar bi Slovenci radi.  Na tej točki malce pojamramo
   nad usodo ...

5. ... potem pa ročno uredimo datoteko slika.pstex_t.  Iščemo
   nize, ki se začnejo nekako takole: "\SetFigFont{29}{34.8}{rm}"
   in v njih vzpostavimo prvotno stanje:

        č       \`e
        š       \mbox{$\mathsurround 0pt{}^1$}
        ž       \mbox{$3\over 4$}
        ć       \ae{}
        đ       \mbox{$\partial$}
        Č       \`E
        &copy;       \copyright{}
        Ž       {}
        Ć       \AE{}
        Đ       {\rlap{\raise.3ex\hbox{--}}D}

   S črko "Ž" je malo problemov, ker se ne prevede v nič pametnega,
   rešitev tega je prepuščena bralcu za vajo.  :-)
   Niz se konča z "\special{ps:currentpoint grestore moveto}".

6. Napišemo datoteko slika.tex:

        \documentclass{article}
        \usepackage[T1]{fontenc}
        \usepackage[latin2]{inputenc}
        \pagestyle{empty}
        \usepackage[slovene]{babel}
        \usepackage{epsfig}
        \begin{document}
        \input{slika.pstex_t}   % tukaj smo vključili sliko
        \end{document}

7. latex slika.tex

8. (Veliki finale): dvips -o slika.ps slika.dvi

Voila!  S tem je za vsakega poštenega matematika problem risanja
zemljevida install-festa rešen, samo risanje pa nevredno naporov.
[...]

Pošilja: Zlatko Rek <zlatko.rek na fs.uni-lj.si>
Datum:   24.11.98
Predmet: Re: XFig in Latin 2

> NAVODILA ZA MUKOTRPNO PRIDOBIVANJE NA=A9IH ZNAKOV V POSTSCRIPTNO SLIKO,
> NASTALO Z XFIG-OM:

Ta problem lahko rešimo tudi s paketom psfrag v LaTeXu:

1.) Sliko v Xfigu izvozimo v .eps formatu.
2.) Vključimo jo v tex dokument in pretvorimo besedilo, npr.:
    \epsfig{file=slika.eps}
    \psfrag{To so sumniki: c, s in z}{To so \v{s}umniki: \v{c}, \{s} in
\{z}}
3.) Prevedemo dokument in z dvips naredimo postscript datoteko.

Voila! Tako naredimo strojniki ;-)

Lep pozdrav.
                Zlatko

	Pozdrav,