[ LUGOS ] top

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Čet Jan 7 12:33:05 CET 1999

David Klasinc wrote:

> Banzai!
>
>  Hm, a mi lahko kdo razlozi kako dela load na masinah. Oz kako se
> upostevajo poraba procesorja, rama in uporaba diska?

Load uposteva samo porabo procesorja, man top.

> Se dogaja vcasih, da je load astronomski ampak vse dela normalno, vcasih
> pa pride load do 5 in je masina pocasna da joj...

Ce so vsi procesi (oziroma vsaj njihove trenutno aktualne zanke) v
pomnilniku, potem visok load ni tezava (recimo s QNX schedulerjem je
bila masina pri loadu 200+ se vedno zadovoljivo odzivna). Tezava je,
kadar pomnilnika zmanjka in se zacne ples s swapom, kar lahko obremeni
disk do te mere, da se uporabnik kar precej nacaka, predno se kaj zgodi.

>   9:04am  up 65 days, 10:21,  9 users,  load average: 82.18, 73.83, 55.16
> USER     TTY      FROM              LOGIN@  IDLE   JCPU   PCPU  WHAT
>
> Ob takem loadu bi pricakoval da masina sploh ne bo delala, ampak je delalo
> vse normalno... Ni bilo nevem kake blazne porabe RAMa oz procesorja...
> What's the joke around here?

Dobro je vedeti, da imajo novo nastali in procesorsko nezahtevni procesi
prednost pred dolgozivecimi in procesorsko zahtevnimi procesi. To
pomeni, da bo novo nastali proces takoj dobil rezino procesorskega casa
in ce je novo nastali proces kratkoziv oz. je procesorsko nezahteven
(vecina interaktivnih programov je taksnih), bo tak proces uvrscen visje
v schedulerjevi vrsti tekocih procesov, zato bo bolj odziven kot
procesorsko zahtevni procesi.

Z drugimi besedami povedano, procesi a la pine se bodo ob 50+ procesih a
la flops (benchmark) se vedno pocutili kot doma.

Andrej

--
Andrej Presern, andrejp na luz.fe.uni-lj.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist