[ LUGOS ] Nov PC BREZ W95

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Tor Jan 19 20:52:00 CET 1999

Arso Savanovic wrote:

> O tem se je pri nas ze nekaj debatiralo.
> Kako je, ce se problema zares lotis. pa
> je opisano na:
>
> http://www.netcraft.com.au/geoffrey/toshiba.html

Tole mogoce zahteva komentar, vsak pa lahko potem pove svoje.

Na podoben problem sem naletel tudi jaz. Pred kaksnimi 3 leti sem
kupoval
PCja. Izbral sem dober HW, po solidni ceni, vse je bilo OK in po mojih
zeljah,
edino nabili so mi zraven windows SW, ceprav mi ni nihce nic rekel.

To mi ni bilo vsec in sem klical in zahteval, da mi to vrzejo iz
predracuna.
Pa so me obtozili, da bom uporabljal SW na crno. Pa sem jim rekel, da
ne,
da bom uporabljal Linux in ne M$. Pa niso se nikoli slisali za Linux in
debata je bila v slepi ulici. Navsezadnje, ce so ze hoteli licenco, po
predalih
se mi je valjala licenca za DOS in tudi windowse, od prejsnjega
racunalnika,
ki pa je bil v kosih, crknjen. Prakticno gledano, novega SW nisem
potreboval.

Nikakor se nismo mogli zmeniti, da mi vrzejo ven SW. Ko sem se
pogovarjal
z direktorjem, mi je rekel, da imajo zmenjeno, da poleg PCja dajo se M$
SW.
Razumel je, da hocem uporabljati Linux (zanj je slisal in to pred 3
leti!), ampak
da bo pri tem PCju moral biti M$ SW zraven.

PC me je cakal na polici, mi pa smo debatirali okrog postavke na
predracunu.
Kompromis je bil naslednji: namesto Windowsov 3.11 so mi napisali na
predracun
DOS, dali so mi popust in izpadlo je tako nekako, kot da originalno ne
bi kupil
nobenega SW. Ok, zdaj se mi valjata dve licenci za DOS...

Sicer, kolikor vem, so M$ pred 2 letoma ali tu nekje obtozili nefer
poslovne prakse,
da si lahko M$ SW prodajal samo tako, da si z vsakim kosom PCja prodal
se DOS
ali windowse. Govorim za podjetja v tujini. Cetudi je bil instaliran
OS/2, je M$
dobil svojih nekaj dolarjev.

Potem je to prislo na dan, pa je M$ trdil, da je zdaj moc zmeniti se za
prodajo
SW, ki ni vezana na skatlo. Rekel bi pa, da je M$ ubral druge strune.
Verjetno
da proizvajalcu SW tak popust, da si proizvajalec ne more privosciti, da
ne bi
z HW dal zraven se SW, pa ce ga rabis ali ne.

Ponovno je problem izbruhnil, ko so proizvajalci HW hoteli explorer
pobrisati
in dati Netscape gor, M$ pa jim je to branil. Prakticno so morali slino
pozreti
prodajalci HW, ker jim je M$ grozil, da bodo biznis z njimi sploh
pretrgali,
ce se ne bodo drzali dogovora, da se Explorer ne brise in da se Ntsc. ne
dodaja.
Ce pa ne prodajas M$, ne mores prodati 90% svoje robe in posel gre k
vragu.
Nekoc je bil M$ v precej podrejenem polozaju, zdaj pa je absolutno
obratno.
Ce nimas dobrih odnosov z M$, ne mores prodajati ali proizvajati HW.

To je morda spoznal tudi Intel. Intel ima zelo velik trzni delez med
procesorji
in spremljajocimi vezji in ce je M$ odvisen od Intela, je ta tudi
odvisen od M$.
Ampak... M$ ima NTje tudi za Alpho. Zdaj je situacija malo drugacna, kot
pred
leti. Nekoc je bila vazna binarna kompatibilnost procesorja. Danes pa se
SW
kupuje poleg HW, kot pralni stroj... Kaj pa ljudi briga, kaksen HW je
notri.
Pojma nimajo, a je kaksna razlika med PII in Celeronom ali ne. Samo da
se
da klikati... Potem se lahko hitro zgodi, da M$ zacne sibati SW za Alfe,
Intel
pa pusti v prahu. V tem trenutku ga nikakor ne more, za nekaj let pa...
Zato je Intel kupil delnice RedHata, pa tudi z SUNom so si relativno v
dobrih
odnosih. Ceprav je delez konkurencnih operacijskih sistemov
zaskrbljujoce
majhen... Ampak... Bolje neka konkurenca M$, kot pa sploh da ni
alternative.

Kaj ma to veze z Linuxom? Ima, jasno. Je zelo jasna konkurenca M$.
Ne sicer na vseh podrocjih, na serverskem pa gotovo. Prihajajo desktop
productivity orodja ala word procesorji in v nekaj letih ima M$ zelo
resno konkurenco tudi tu.

Any comments?

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676