[ LUGOS ] mreza

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Sob Jan 23 13:07:37 CET 1999

Alex Mihicinac wrote:

> [...]

Rekel bi, da si zelo malo povedal o problemu samem. Ne zastavljaj taka splosna
vprasanja, ker ti nihce ne bi mogel tocno pomagati. Ce pa ze hoces imeti
odgovor... Jaz bi naredil takole:

1) Najprej bi preveril fizicni link. Preveril bi, ce se lucka na hubu in kartici
prizge in ce gori prav. Lahko da gori, pa je z fizicno povezavo vseeno kaj narobe,
vendar... Je nek indikator. Ce je hub inteligenten, se prijavi na hub in poglej
port, ce je up ali down. Ce lahko, preglej kolicino prometa na portu.

2) Poglej, ce je IRQ in adresa od kartice pravilno nastavljena. Obicajno imas
poleg kartic dolocene diagnosticne programe, ki delajo read/write teste, taki
programi obicajno delajo pod DOSom. Pozeni ga in preveri, ce kartica normalno
funkcionira. Ce ti bo pisalo Missed IRQ signal ali kaj takega, imas IRQ
konflikt.... Mogoce se splaca dati notri kartico drugega *tipa*. Ce ti racunalnik
pod Linuxom normalno dela, potem vsaj ves, da je networking in fizicni link OK, da
je morda problem v tipu kartice ali driverju zanjo.

3) Potem poglej bazno funkcionalnost kartice pod Linuxom. Poglej z "netstat -r",
kaj imas v ruting tabeli. Imeti bi moral vsaj:

189.163.82.0    *               255.255.255.0   U      1500 0          0 eth0

ali nekaj takega. Imeti bi moral se ruto za mrezo 127.0.0.0 in eventuelno default
ruto.
To mora biti nastavljeno prav. Potem preglej, imeti moras vec kot eno masino na
ethernetu, ali se kartice vidijo med seboj na nivoju, nizjem od TCP/IP z ukazom
"arp -a -n"

Dobiti bi moral MAC adrese za razne IP stevilke. Hardver type bi moral biti
ethernet. Upostevati moras "-n", torej da masina ne gre gledat DNS. Ce imas vec
masin na ethernetu, bi moral videti njihove MAC adrese in to pomeni, da je osnovna
funkcionalnost OK. Upostevaj, da neka hardverska adresa pride na arp spisek sele,
ko jo pingas ali kako drugace komuniciras z njo. Preden torej na arp spisku isces
ruter, ga prej pingaj.

Potem probaj pingati lastno masino in druge, vendar z -n, tako da masina spet ne
bo sla gledat DNS. Ce ne dobis odgovora na ping druge masine, potem pojdi na drugo
masino, tam kot root pozeni: #tcpdump icmp

Videti bi moral icmp echo requeste in echo replye. Potem moras videti kaj je
problem. Ce requesti so, replayjev pa ni, potem ima ona druga masina probleme
oddati echo reply. Tu skratka malo poglej, kaj se dogaja.

Lahko da z -n vse dela, normalni ping pa ne. Potem je morda problem v DNSu. Potem
pogledas, kaj ti pise v /etc/resolv.conf, ter startas:

nslookup

dobis prompt, kamor napisi ime remote masine. Dobiti bi moral nazaj odgovor z
IP stevilko. Lahko da se nslookup sploh ne starta ali pa ne dobis odogvora. Takrat
je skratka nekje v DNSu problem.

No, ce ti pa do tu vse dela, potem pa spet poslji kak mail. Pa malo bolj opisi
problem, ker se cloveku ne da pisariti litanije, ce nekdo tocno ne pove, kaj je
narobe.

Lahko, da si vse preizkusil, pa zadeva dela zelo misteriozno z dolocenim tipom
kartice. Takrat ima kartica obicajno bug v firmveru. Naloadaj nov firmver v
kartico. Meni se je zgodilo z kompatibilcem ne2000, da kartica nekaj minut je
delala, kot je treba, pozneje pa ne vec. Cisto nic. Na stikalu pa so se pojavljali
fault paketi (80% paketov je bilo defektnih).  Skratka, to se upostevaj.

Lahko da, pa najbrz ne... Neka zelo poceni plosca je imela probleme z IRQ
kontrolerjem. IRQ 12 je nekaj casa delal, potem pa ne vec.
Ce si teste za IRQ pognal skoz, je prvic delalo, drugic tudi, eno osmic pa ne vec.
Dobil sem napako Timeout expecting interrupt. In potem
networking ni delal.

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676