[ LUGOS ] XFree86 + HP A1097C monitor

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Pet Feb 5 08:04:51 CET 1999

Howdy!

On Fri, 5 Feb 1999, Zlatko Rek wrote:

> Ali je že kdo priključil Hewlett Packard monitor A1097C na PCja?

Jaz sem ga imel. Deloval je zelo spodobno, edino konzole se ni dalo videti
(pac osveztevanje ni ustrezalo).

> Zanima me ModeLine, oz kakšen napotek na druge vire.

Priklopil sem ga na eno masino, ki sedaj ze nekaj casa ni vec Linux, pac
pa Digital Unix, tako da ti z modeline zal ne morem ustreci.

Hinti: rabis graficno kartico, ki podpira opcijo 'sync on green'. Recimo
Matrox Millennium ali ATI Mach64.

Modeline lahko dokaj enostavno skonstruiras. Rabis samo podatek o
horizontalni osvezevalni frekvenci (v kHz). Hipoteticno recimo, da je
76kHz. Ce ti kje uspe izbrskati se podatek o pasovni sirini (bandwidth),
bo se bolje, ampak navadno je horizontalan osvezevalna frekvenca kriticna.

Potem vzames obsotjec modeline za 1280x1024, recimo tole:

# 1280x1024 @ 76 Hz, 81.13 kHz hsync
    Modeline "1280x1024"  135    1280 1312 1416 1664  1024 1027 1030 1064

Denimo, da nimas podatka o monitorjevi pasovni sirini. Izracunas jo tako,
da horizontalno frekcenco osvezevanja pomnozis s celotnim stevilom pixlov
v vrstici (7. stolpec v modeline). Torej 76kHz*1664=126.464MHz.

Ce imas podatek o pasovni sirini, potem izracunas clotno stevilo pixlov v
vrstici. Recimo, da je pasovna sirina 125MHz, potem je vrednost za 7.
stolpec nalednja: 125MHz/76kHz=1648 (zaokrozis na najblizji veckratnik
stevila 8).

Stevilke za vertikalne nastavitve niso tako zelo pomembne.

Ko imas to, startas X server in nastavis polozaj slike na zaslonu s
pomocjo programa xvidtune. Nastavljanje velikosti slike je tezavno, ker se
spreminja stevilka v 7. stolpcu, ta pa naceloma ni spremenljiva. Ce
spremenis stevilko v 7. stolpcu, moras ustrezno spremeniti se dot-clock
(stevilka v 3. stolpcu), tako da ti horizontalna frekvenca ostaja ista.

Peace!
  Mkx