[ LUGOS ] how to UNDELETE files on Linux ( aka how to save your ownbutt :)))))

Roman Maurer roman.maurer na hermes.si
Sre Dec 22 14:59:01 CET 1999

Igor wrote:

> However, there is some documentation in Tips-HOWTO that
> shows an unreliable way to rescue text.  Here is the
> excerpt:

Da, tole je iz Tips-HOWTO, ki je preveden tudi v slovenščino,
glej <http://www.lugos.si/delo/slo/HOWTO-sl/Tips-HOWTO-sl.html>:

- - -

3.2 Obnavljanje zbrisanih datotek. Michael Hamilton, michael na actrix.gen.nz

   Tu je trik, ki sem ga morali uporabiti že nekajkrat.

   Obnovitev zbrisane tekstovne datoteke obupanega uporabnika.

   Če po nesreči odstranite tekstovno datoteko, npr. neko elektronsko
   sporočilo ali rezultate nočne programerske seanse, ni nujno, da je vse
   izgubljeno. Če je datoteka bila na disku in na njem ostala več kot 30
   sekund, je njena vsebina mogoče še vedno na particiji diska.

   Vsebino datoteke na particiji diska lahko poiščete s pomočjo ukaza
   grep.

   Na primer, pred kratkim sem zbrisal del elektronskega sporočila. Takoj
   sem prekinil vse operacije, ki bi particijo lahko spremenile: v tem
   primeru sem se samo izognil shranjevanju datotek, prevajanju, itd. V
   drugih primerih sem sistem moral celo privesti na način enega samega
   uporabnika in odklopiti datotečni sistem.

   Na particiji diska sem potem uporabil ukaz egrep: v mojem primeru je
   bilo elektronsko sporočilo v imeniku /usr/local/hime/michael. Iz
   izhoda ukaza df sem lahko ugotovil, da je ta na particiji /dev/hdb5:

     sputnik3:~ % df
     Filesystem         1024-blocks  Used Available Capacity   Mounted on
     /dev/hda3              18621    9759     7901     55%   /
     /dev/hdb3             308852  258443    34458     88%   /usr
     /dev/hdb5             466896  407062    35720     92%   /usr/local

     sputnik3:~ % su
     Password:
     [root na sputnik3 michael]# egrep -50 'ftp.+COL' /dev/hdb5 > /tmp/x

   Kadar delam s particijami diska, sem zelo previden. Torej sem si vzel
   odmor in se pred potrditvijo prepričal, da res razumem pomen ukaza. V
   tem primeru je elektronsko sporočilo vsebovalo besedo 'ftp', ki ji je
   sledil tekst in na koncu še beseda 'COL'. Sporočilo je bilo dolgo
   okrog 20 vrstic, torej sem uporabil 50, da bi dobil vse vrstice okrog
   izraza. Včasih sem uporabljal tudi 3000 in s tem zagotovil, da sem
   dobil nazaj vse vrstice izvorne kode. Rezultat sem iz ukaza egrep
   usmeril na drugo particijo diska in s tem preprečil, da bi se
   sporočilo, ki ga iščem, prepisalo.

   Izhod sem preiskal z uporabo ukaza strings:

     strings /tmp/x | less

   in seveda našel elektronsko sporočilo.

   Ta metoda ni zanesljiva. Mogoče je bilo nekaj, ali pa celoten prostor
   na disku, ponovno uporabljeno.

   Ta zvijača je verjetno uporabna samo na sistemih z enim uporabnikom.
   Na sistemih z več uporabniki z visoko dejavnostjo diskov se je mogoče
   prostor na disku, ki ste ga sprostili, ponovno porabil. Prav tako
   večina izmed nas ne more kar tako preprečiti uporabe računalnika
   ostalim uporabnikom, kadar želimo obnoviti neko datoteko.

   Na domačem sistemu me je ta zvijača rešila v približno treh primerih v
   zadnjih nekaj letih po navadi takrat, ko sem po pomoti zavrgel
   rezultate celodnevnega dela: če moje delo preživi do neke točke, kjer
   imam občutek, da sem naredil pomemben napredek, to delo shranim na
   disketo in te zvijače sploh ne uporabljam pogosto.

- - -
--
	Pozdrav,
	  Roman