[ LUGOS ] sinhronizacija fs-jev

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Pet Avg 27 08:07:14 CEST 1999

> Imam se en problem v zvezi s pokvarjenim datotecnim sistemom.
> Tri datoteke so se "odlocile", da si bodo malo podljsale dolzino.
> Nasploh so malo pokvarjene, tako da se jih ne da brisati ali
> kako drugace popravljati. Najvecji problem je v tem, da je ena
> dolga 4GB, kar povzroca probleme, ker se na particijo ne da vec
> pisati, ceprav je se 3 GB prostora. Na particijo se da pisati,
> ce naredim nekaj prostora tako, da pobrisem par drugih datotek.
> Poskusil sem ze vse mogoce, najprej s fsck. Vendar se napak ne
> da odpraviti. Gre za ext2 particijo, kernel 2.2.10 in slackware
> [...]

Mislim, da obstaja debager za file sistem. Ce si vesc strukture file
sistema, potem je to prava stvar zate.

Ce pa nisi... Jaz bi na tvojem mestu naredil takole:

a) datoteke, ki se jih da skopirati, bi jih skopiral na drug file
sistem, vsaj zacasno, ce drugam ne, na nek drug racunalnik, ki ima
dovolj prostora. Ce se kaj ne da skopirati, nimas kaj zalovati, ker bos
z repairom (verjetno) se to malo odsekal. Ce ti program za kopiranje
(tar ali cp) razvrze pri doloceni datoteki, potem pazljivo izpusti
datoteko, ki dela tezave in poskusi skopirati preostanek.

b) potem particijo preprosto znova formatiraj

c) skopiraj nazaj prej shranjene stvari

d) z backupa dopolni datoteke (saj imas backup, kajne???)

Malo preveri, ce ni kaj narobe z diskom, na katerem je prislo do napake.
Po mojih izkusnjah, ce pride do kaksnih hudih fsck napak, je ponavadi
spodaj tudi disk, ki sabotira. Ni nujno, ampak od mogoce 20 resevanj je
bilo 10 tezkih in od tega 8 diskov problematicnih (cifre sem povedal
bolj po spominu).

Navedeno velja, ce resujes podatke. Ce pa je problematicen sistemski
disk (recimo / ali /usr ali kaj takega), potem ti vseeno svetujem
reinstalacijo. Bo slo hitreje in z manj zivcev, kot da praskas datoteko
po datoteko iz diska, pa se niti ne ves, ce je vsebina v redu skopirana.

Drugic pa, ce imas res kaj tako blazno kriticnega, pa naredi disk
mirroring za diske, ki so pomembni v sistemu. Stroski dodatnih diskov po
povsem upraviceni v primeru kriticnih sistemov.

To je to.

=b

begin:vcard
n:Benko;mag. Boris
tel;cell:+386 41 337 180
tel;home:+386 69 37 499
tel;work:+386 69 14 632
x-mozilla-html:FALSE
org:Telekom Slovenije, d.d.;PE Murska Sobota
adr:;;Bakovska ulica 27;Murska Sobota;;9000;Slovenija
version:2.1
email;internet:Boris.Benko na ms.telekom.si
title:software development
fn:mag. Boris Benko
end:vcard

Dodatne informacije o seznamu Starilist