[ LUGOS ] mail-relay, ftp

Bostjan Mercun bostjan.mercun na kiss.uni-lj.si
Čet Avg 5 23:26:16 CEST 1999

Zivjo

Imam majhen problem s sendmailom. Namrec, noce mi forwardat poste.

Zanima me pa tole:

Kaj moram vpisati v /etc/mail/relay-domains, da bo to pocel. A je treba tja vpisat tiste
domene, NA katere lahko posilja, ali tiste, OD katerih lahko posilja. Prvo bi bilo malo
cudno, ker ne morem vseh domen na internetu noter vpisovat... A se da uporabiti kaksne
zvezdice(*)? Recimo *.si?

Bral sem dokumentacijo na sendmail.org in tam pise nekaj o m4 skriptah. Ali je nujno te
skripte uporabiti? Jaz tega se nikoli nisem pocel, casa pa tudi nimam kaj dosti. Kaksna
resitev kot je /etc/mail/relay-domains bi mi bila ljubsa. Uporabljam sendmail 8.9.1, ki
pride zraven slackware 3.6. Nastavitve take kot so bile, edino Cwdomena.si sem spremenil v
/etc/sendmail.cf.

Pa se tole. Kako sendmail ve, iz katere domene je racunalnik, ki hoce poslati mail? Vse
skupaj je na racunalniku, kjer je tudi ip-masquerading in racunalniki znotraj mreze imajo
IP-je 192.168.0.???. Ali je vse odvisno od tega, kaj v windowsih pise pod DNS
configuration? Ker v tem primeru je res lahko svojemu racunalniku dolociti domeno neke
firme in potem bo njihov server mojo posto forwardal... Ceprav naj je nebi.

Potem me pa se zanima nekaj v zvezi s ftp-jem.

Ce naredim na ftp direktoriju soft link nekam drugam lahko uporabniki s kaksnimi
cuteftp-ji in windows commanderji pridejo na tisti link in potem tudi nazaj, ce se pa
ftp-jam z navadnim ftp-jem, ki je recimo del slackwara (ali pa tistega iz windowsow),
potem mi pa noce na tisti link, ceprav je
z lasnistvi vse v redu. Ce pa ze gre gor, gre pa potem nazaj na napacen direktorij.
Recimo, ce sem na /home/ftp in imam tam link pub->/var/ftp/pub, potem skoci na
/var/ftp/pub, ampak ko grem pa nazaj pa ne gre na /home/ftp, ampak na /var/ftp. Tega pa
nocem. Razni CuteFtp-ji in podobni programi pa skocijo nazaj na /home/ftp.

Pa se tole:

V navodilih, ki pridejo zraven wu-ftpd-ja sem prebral, da moram dati uporabniku v
/etc/passwd za shell
nekaj iz /etc/shells. Ampak potem se lahko telneta na racunalnik. Ce mu dam /bin/false,
potem se tudi ftp-jat ne more. /bin/false pa naj ne bi dal v /etc/shells zaradi varnosti.
A se da kako drugace prepreciti, da bi se uporabnik lahko telnetal na racunalnik? Ce mu
spremenim password, potem se tudi ftp-jat ne bo mogel vec.

zaenkrat hvala

lp

		Bostjan

Dodatne informacije o seznamu Starilist