[ LUGOS ] Domain

Ales Smodis aless na vector.nevtron.si
Ned Avg 8 18:36:15 CEST 1999

MadDave wrote:
[...]
> kot FROM pise moj IP....kak bi jaz naredil, da bi ko se telnetam in pa na
> ircu lahko uporabljal to domeno ki jo imam ? (v mojem primeru:
> maddave.penguinpowered.com)....

[...]
Najprej malo ozadja.
Vse komunikacije po netu se opravljajo tako, da se identifikacija (ID)
izvora in ponora racunalnika v vsakem paketku zapise kot 32-bitna
stevilka IP. Ker pa si ljudje lazje zapomnijo imena kot stevilke, so
uvedli sistem DNS, ki zrcali imena racunalnikov v stevilke in obratno.
Ko torej zacnes vzpovstavljati povezavo s kaksnim racunalnikom in si
za naslov podal ime racunalnika, se najprej opravi transformacija imena
v stevilko in nato se komaj vzpovstavlja povezava. Prav tako na drugi
strani dobi racunalnik stevilko, iz kje je prisla povezava, kar je zanj
zadosti. Za potrebe uporabnika na drugi strani se tam opravi spet
obratna transformacija (stevilka v ime), ki se zapise v razne loge ter
izpise na zahtevo uporabnika (who). Sistem DNS je podoben drevesni
strukturi -- obstaja en DNS, ki hrani imena racunalnikov dolocene
poddomene, potem obstaja DNS, ki hrani naslov prejsnjega DNSja kot
eno izmed imen svoje domene in tako naprej, dokler ne prides do kake
vrhnje domene (imena in domene so locene s pikami). Podobno je s
stevilkami, tam se pa gre po subnetih in ne po domenah.
Kot si opazil, obstajata dve smeri pretvorbe med imenom in stevilko in
v splosnem prav tako obstajata dva razlicna DNSja, pac za posamezno
pretvorbo po en. Poseben primer je, ko je lastnik domene tudi lastnik
subnet stevilk in si lahko privosci svoj DNS; tam je lahko en DNS za
obe smeri pretvorbe, ker pride v obeh primerih poizvedba na njegov
DNS. V tvojem primeru pa lastnik domene nima vpliva na oba DNSja --
deluje torej samo pretvorba v smeri ime -> stevilka.

In resitev.
Prepricaj se administratorja DNSja za subnet, kamor spada tvoj IP,
naj primerno skonfigurira DNS, da bo deloval tudi ti. "reverse lookup."

Pa naj mi oprostijo znalci, ki poznajo delovanje DNSjev v detaljih. To
ni misljeno kot strokovno besedilo, le uvod za nevedne. :-]

                                                           -AlesS
  Ales.Smodis na campus.fri.uni-lj.si
  http://aless.rulz.org/                            The Wizzard Of Oz