[ LUGOS ] router

Jernej Horvat zagi na keson.kibla.org
Ned Sep 13 15:35:39 CEST 1998

13 Sep 98, @ 10:18 - Boris Benko <lugos-list na lugos.si>

> Ce rabite povezavo recimo preko frame-relaya, ne preko fizicnega
> serijskega porta, bi se jaz odlocil za router, ne vem kako Linux obvlada
> to situacijo.

Za sinhrone kartice se dobi podpora za FR.

> Ce rabite ISDN povezavo, potem ce to rabite za majhen denar, je lahko PC
> kartica.

Za to kombinacijo je Linux idealen. Deluje ze na 486 z 4 Mb ram. Ce je PC
mocnejsi vrzes gor se kaksen druge servise (Samba, fax, printer, dial-in,
www....). Asus zunanji ISDN "modem" stane okrog 25k sit in ima se
analogni izhod. Notranje kartice so pod 20k.

> Ce pa recimo imate backup linije preko ISDN z load sharingom
> (ISDN gre gor, ce glavna linija izpade ali ce je obremenitev glavne linije
> recimo vec kot 80%), potem je Cisco prava stvar.

V teoriji bi se dalo to tudi z Linuxom. V teoriji se da vse. :>

> Opozarjam na zanimiv fenomen. Ko nekomu predlagas, da kupi recimo cisco
> 1600 ali (zdaj ga vec ne prodajajo, se mi zdi) 1005, se jim recimo 150
> jurjev zdi zelo dosti za tako malo skatlo. PC se jim zdi dosti boljsi
> nakup. Ampak cena PCja je obicajno okrog 200 jurjev,

Ce ze imajo kaksno staro 486ko in das gor Linux; ostal HW pa
dokupis...potem je to najcenejsa varianta. :)

> za kaj drugega. Ampak tehnologija PCjev je taka, da ze ko ga spakiras iz
> skatle, je malo zastarel. Po treh letih ga lahko porabis samo za
> obtezilnik za papir... Tako da...

Odvisno kaj zahtevas od PCja. Poznam ljudi, ki se vedno na 286kah
tipkajo v WordStarju. In se bodo vsaj dve leti. To jim zadosca.

WordStar dela BREZ IE4, VBRUN300.DLL in ActiveX. :>

> Poanta povedanega je, da je v dolocenih primerih Linux router zelo
> zanimiva alternativa (kvalitetno enako dobra, cenovno prav tako). Ni pa
> Linux za vse primere.

Je dobra alternativa ostalim OSom. Ze sami NT server $tane, potem
moras placati se proxy, pa exchange, pa omrezni fax ....
Pa na stevilo klientov so omejen....itd. itd.

                                         Jernej Horvat

               > All the standard disclaimers apply. <
                    http://niet.home.ml.org/
            Get PegasusMail @ http://www.pegasus.usa.com/