[ LUGOS ] OS that could

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Pon Okt 5 09:33:10 CEST 1998

Franc wrote:

> Za Corelom in Netscapeom prihaja izgleda tudi Intel:
>
> http://www.wired.com/news/news/technology/story/15336.html

Ja, res. Mogoce tale novica zasluzi komentar. Gre pravzaprav za to, da
se isce alternativa M$ operacijskemu sistemu, vsaj to vidim jaz.M$ je
postal zelo velik, za nekatere prevelik in se nima namena ustaviti se.
Internet, ki sicer ni iznajdba M$, je grozil, da M$ prevzame prevlado.
Kot je rekel eden od direktorjev Netscapea, Browser bo postal tisti
interface, preko katerega bo komuniciral uporabnik z racunalnikom in
Internetom.
Browser bo vazen, ne operacijski sistem. No, to je M$ takoj videl in so
se spustili v zelo podlo vojno z Netscapeom.

Obicajno ne uporabljam besede "podlo", ampak poglejmo iz revije Computer
(sept 1998, stran 111), kaksni so pogoji, ki jih je M$ ponujal ISPjem:

V zameno, da se ISP da na spisek ISPjev Internet Connection Wizarda ali
Online Services imenik, se je ISP moral strinjati z sledecim:

1. Da distribuira IE ekskluzivno ali skoraj ekskluzivno
2. Da odstrani z svojega weba linke, preko katerih bi stranke lahko
downloadale Netscape browser
3. Da svojim strankam ne povedo ali namignejo, da obstaja se kaksen drug
browser, poleg IE
4. Da s swojim SW, ki ga dajejo strankam, distribuirajo IE ekskluzivno
ali skoraj ekskluzivno
5. Da omejijo stevilo konkurencnih broswerjev, ki so ga ze distribuirali

6. Da ISPji uporabljajo orodja in programe, ki jih je razvil M$ in
uporabijo M$ ekstenzije (recimo ActiveX)
     Rezultati razvoja bodo lepse vidni, ce bodo gledani z IE, kot z cim
drugim.

Pri Corelu so komentirali, da ne glede na izid sojenja, ki ga US imajo
proti M$, se stvari bistveno ne bodo spremenile. V smislu: "M$
kontrolira playground (operacijski sistem) in definira pravila. Morda bi
M$ lahko prisilili, da spremeni pravila ali vsaj obljubi, da jih bo
spremenil. Ampak, to ni dovolj. Bolj efektivno je,
DA SE SPREMENI PLAYGROUND. Cim bolj neodvisen playground je, boljse je.
Tam so moznosti tekmovanja preprosto boljse."

M$ sam odloca, za katere platforme bo razvijal Windows programe, njihova
ideja je strasljiva, windows everywhere....Od pralnega stroja, do... To
obenem izkljucuje Intel kot edinega dobavitelja procesorjev, kar po
nekaterih virih ni bilo zmenjeno med Intelom in M$.

Intel, kakor tudi nekatera druga podjetja so potegnili edino logicno
potezo, podprli so Linux. Pricakujem, da se bo cedalje vec podjetij
odlocalo, da imajo izdelek tudi za Linux. Ne zato, da se jim Linux zdi
fajn, ampak ker je ocitno to edina prava (neodvisna!) alternativa M$.
Kot zgleda, je res.

Any comments?

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676