[ LUGOS ] lyx, SO, fdisk, ls --color

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Pet Nov 27 17:05:02 CET 1998

Howdy!

On Fri, 27 Nov 1998, Iztok Pizorn wrote:

> 	2. ali je mogoce, da bi linux v '/' direktoriju uporabljal dve
> particiji, ki nista sosednji na disku (npr. /dev/hda3 in /dev/hda5).

Ne, na / imas lahko samo eno particijo. Lahko pa drugo particijo mountas
na, recimo /usr/local.

> Ugotovil sem namrec, da sem dodelil premalo prostora za linux (za razno
> programje) in bi rad stvar popravil brez vnovicnega formatiranja (zal so
> particije raztresene:
> 	/dev/hda1 - DOS
> 	/dev/hda2 ??
> 	/dev/hda3 - Linux
> 	/dev/hda4 - linux swap
> 	/dev/hda5 - DOS

Na /dev/hda2 imas DOSovsko 'extended' particijo, na /dev/hda5 pa imas
DOSovski logicni D:

Ce bi rad tudi /dev/hda5 uporabljal za Linux, potem postopaj nekako
takole:

1. s fdisk-om spremeni tip particije. pozenes fdisk /dev/hda in potem
   't' (shange partition type). Tip particije za Linux native je 83.
   Spremembe particij shrani na disk 'w'.

2. na tej particiji (/dev/hda5) naredi ext2 file system. mke2fs /dev/hda5

3. popravi spisek particij, ki jih racunalnik mounta ob bootanju:
   ta je v /etc/fstab. Proti koncu dodaj eno vrstico, ki bo priblizno
   takale:

/dev/hda5       /usr/local      ext2    defaults        1       2

4. preimenuj imenik /usr/local v nekaj drugega:
   mv /usr/local /usr/local.old

5. naredi prazen imenik /usr/local: mkdir /usr/local

6. mountaj novo particijo: mount /usr/local

7. skopiraj stvari iz starega /usr/local na novo particijo:
   cp -a /usr/local.old/* /usr/local/

8. preveri, ce je res vse tam (moralo bi biti)

9. pobrisi vsebino starega /usr/local:
   rm -f /usr/local.old

> 	3. kako prepricati ukaza ls in dir, da bosta ze v privzetem uporabljala
> --color: da ko napisem 'ls', avtomatsko vzame 'ls --color'

alias ls='ls --color'
alias dir='ls -l --color'  # ali kakor koli je ze dir definiran

> pa se eno:
> 	a ima kdo idejo, kako prepricati CHAT, da prekine zvezo, ce dobi znak
> za preobremenjeno centralo (v Celju reden pojav) /signali so krajsi od
> tistih pri zasedenem...)

Ce modem tega ne dojame kot zasedeno, potem CHAT ne more nicesar. Se pa
bojim, da tudi modema ne mores prepricat, ce tega ne ugotovi ze sedaj.

Peace!
  Mkx