[ LUGOS ] Prednost telefonske povezave na internet pred Cable modemom

andy andy na here.ml.org
Tor Maj 26 08:30:43 CEST 1998

Heja!

Zadnic sem se pogovarjal z nekom ki je na vse pretege hvalil njegov
dostop do I-Neta preko telefon, ceprav imam jaz cable modem.
Ves cas je govoril nekaj v zvezi z stvarmi, ki jih jaz imam same po sebi
vmevne kot naprimer staticni IP, dostop kadarkoli, za kolikorkoli casa,
unlimited prenos podatkov...
Potem pa je nekaj govoril o tem, da ko se na cable-modemih nabere dovolj
ljudi, stvar postane pocasna itd...

Saj ne da bi kritiziral telefonijo. Mislim da (dokler se zivi) opravlja
svojo nalogo, vsi pa vedo, da so prisli drugacni casi. Treba se je
premakniti v devetdeseta ne samo po koledarju ampak tudi po obnasanju.
Polovica sveta uporablja na tak ali drugacen nacin televizijo. Velika
vecina Amerike, kakor tudi slovenije pa je tudi omrezena s kabelsko
televizijo. Zakaj torej imeti vec razlicnih standardov komunikacijskih
povezav v hiso, ce je en sam cisto dovolj. V Ameriki je v zadnjem casu
zelo popularen servis ki spremeni Internet Phone v zaresni telefon, tako
da lahko zelo poceni govoris z nekom na drugem koncu sveta. Ze nekaj
casa uspesno deluje povezava preko interneta med eno nemsko telefonsko
centralo in eno amerisko, preko katere lahko okoli 10 ljudi simultano
komunicira.

Torej zakaj ljudje se vedno vztrajajo med dinozavri? Mogoce ker se
pocutijo cisto v redu, mogoce zato, ker si pac zatiskajo oci. Seveda se
vedno najde nekdo ki potem rece: "...pa saj, ce je do sedaj uspesno
sluzil, bo pa se naprej..." ali pa: "...ah te novosti, kdo ji pa
razume...". Monopolitanci (Telecom & co) seveda vedo, da tisti trenutek
ko bodo ljudje zaceli uporabljati kabelsko televizjisko omrezje za
komunikacijo, bo to pomenilo svobodo komunikacije, kdo pa se to bolj
boji kot drzava. Saj res da so politiki spremenili barvo in svoja jadra
obrnili proti vetru, samo kdo si pa zeli svet v katerem lahko nekdo
rece/pokaze/naredi drugemu karkoli?

Gotovo se ze vsi sprasujete kje je tista prednost telefonske povezave na
internet ki sem jo obljubljal prej. Boste rekli, da je za lase
privlecena, samo se je danes pokazala za prav nadlezno. Danes je namrec
bil izpad elektrike za nekaj ur in seveda so se vgasnili tudi vsi
racunalniki. Takrat sem ugotovil edino prednost telefonske povezave,
namrec telefonski modem je lahko velik kot kreditna kartica in ga
porines v PCMCIA port, ter deluje na baterije, medtem ko je kabelski
modem zaradi visokofrekvencnega modulatorja in podobne krame zelo velik,
ter nujno rabi visokonapetostno napajanje (110/220V). Torej ko je
zmanjkalo elektrike, sem vkljucil v mojega Handheld PC-ja modem in se
konektal na internet brez problema. Sicer je trajalo nekaj casa da se je
zveza vzpostavila, pa tudi potem je bilo vse zelo pocasi, ampak delovalo
pa je.

Imejte se skrajno lepo in naredite to dezelo spet informacijsko napredno
(kakor je nekaj let nazaj ze bila).
Vesel Dan spomina iz ZDA

				Andy

Dodatne informacije o seznamu Starilist