[ LUGOS ] Windows & Linux Blues...

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Tor Maj 26 13:55:56 CEST 1998

Martin Trampus wrote:
> Katero distribucijo vzet ? (mislil sem RH 5,0)
> Kje dobit kakšno bukvo? (razen HOWTO, papir je le papir, zvečer ga lohk
> neseš v postlo:-))
> Pa ne me takoj požret, bral sem že razne zadeve na www.lugos.si, pa
> nisem našel ene utemeljene primerjave distribucij. Kaj torej vi,
> stručkoti, priporočate začetnikom, kot sem jaz?

To je v bistvu zelo tezko vprasanje. Tezko zato, ker Linux je naceloma
Linux, ne glede na distribucijo, same distribucije pa se med seboj
vseeno kar precej razlikujejo, tako da za zacetnika le ni vseeno, kaj
instalira.

Problem pri tem je, da so na svoj nacin vse distribucije dobre, zato ni
mogoce enostavno reci, katera je najboljsa. Osebno sem zacel s Caldero.
A predno sem se odlocil, sem instaliral Caldero, za njo Slackware, pa
Debian, na koncu se RedHat in nato ugotovil, da mi najbolj ustreza prva
(RH mi je bil ogaben zaradi ene same 'pomanjkljivosti': privzeti window
manager je bil fvwm95, torej fvwm z win95 izgledom, ki mi ni vsec (milo
receno), moje takratno znanje pa se ni dopuscalo takojsnje menjave
window managerja). Nato sem zadevo nadgrajeval v glavnem z RedHat
paketi, a v resnici je danes moj sistem nekaksna mesanica vsega zivega
(na njem najdes pakete s Caldere, RedHata, Debiana, SuSe, pa tudi na
roko instalirane tar.gz pakete).

RedHat 5.0 je distribucija, bazirana na GNU libc (glibc oz. libc verzija
6), med tem ko so ostale distribucije (razen Debian) v glavnem bazirane
na libc verziji 5. Ce bi sel danes se enkrat instalirati sistem, bi se
skoraj gotovo odlocil za RedHat. Zakaj? Zato ker je po mojih izkusnjah
najvec paketov delanih zanj in zato, ker so paketi, ki jih dobis zraven
sistema, v glavnem novejsega datuma kot pri drugih distribucijah (a me
ne drzi za besedo, ker nisem vec zelo na tekocem z distribucijami). Pri
tem bi morda razmislil se o distribuciji SuSe, ki je po pricevanjih tudi
zelo v redu, vendar pa njihovega sistema na lastne oci se nisem videl.

V vsakem primeru ti priporocam, da si vzames cas za zadevo in poskusis
nekaj distribucij, saj se bos tako tudi veliko naucil o samem sistemu.

Andrej

--
Andrej Presern, andrejp na luz.fe.uni-lj.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist