[ LUGOS ] Windows & Linux Blues...

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Pon Maj 25 01:28:15 CEST 1998

Branko F. Gračner wrote:

> fantje ni blo slabo, sam dejte se v herbicidscini...
>
> Dejstvo je da WindowsNT se zaostajajo za Unix sistemi ... Celo za linuxom,
> ki je roko na srce, zaostaja za IRIX web force sistemi da o varnosti v kakem
> HP-UX sistemu ne govorim. Ampak dejstvo je, da se nenehoma izboljsujejo.

In kaj si s tem povedal? Kot da je vse razen M$ zmrznilo in se samo se
microsloth razvija??

> Moznost remote kontrole, ki jo je prinesel Microsoft Terminal Server in
> zmerja boljsi Internet Information Server, so dokaz, da se stvari
> premikajo... OK, za kvoto pa take sicer pomembne stvari bo treba se do

Kam? Tja, kjer je UNIX ze 20 let? In zakaj bi cakal na M$, ce ti Linux
DANES nudi kvote?

> prihoda WinNT 5.0 se iskati pri drugih ponudnikih, samo dejstvo je da, so
> winnt iz denva v dan stabilnejsi. Sem administrator na dveh ntserverjih ...

Linux je ze dolgo casa zelo stabilen, v cem je poanta?

> Eden laufa na proju eden na pentiumu ... tisti na proju se sesuva enkrat na
> dan ... Problem ? rami ... oziroma hardverska zasnova ... Medtem ko pa on na
> pentiumu dela brez problema ... Linux zahteva hardversko dokaj stabilno
> masino, NT se bolj. Ampak, ce je masina vredu, in  ce je Administrator
> kolikor sposoben, bo Nt server priblizno toliko varen kot kak Linux... Saj

Neumnost.

> navsezadnje podpirajo C2. Ni samo to da dela NT microsoft. Caldera je tud

Ena izmed NaughTy lies je tudi to, da Windows NT ustrezajo varnostnim
zahtevam Orange Booka, in sicer do klase C2. To je sicer res, vendar
celotna resnica je ta, da le v primeru, ce (med drugim) racunalnik NI
PRIKLOPLJEN NA MREZO:) (anyone wants a NT web server? cheap?)

Kar se pa NT 5.0 tice, sem pa mocno mocno preprican, da bodo imeli
_ogromno_ stevilo varnostnih lukenj, zato se jih kot administrator ne bi
prevec veselil:) V to sem preprican zato, ker so NT-ji brezupno
kompleksni, to pa je strup za varnost sistema. Pa pri tem sploh ni
pomembno, da bo to nova razlicica, ki naj bi med drugim tudi odpravila
stare luknje, saj se je kompleksnost sistema od stare do nove razlicice
se dodatno povecala, tako zelo kompleksne sisteme, kot so Whinedoze, pa
je zelo zelo tezko spreminjati na nacin, pri katerem ne bi spreminjali
obstojecih in dodajali novih lukenj. Ce pa vse luknje niso pokrite z
delujocim (torej taksnim, ki nima bugov) mehanizmom za kontrolo dostopa,
pa govorimo o varnostni luknji, skozi katero lahko pride do
neavtorizirane uporabe sistemskih resourcov in do uhajanja informacij -
vec lukenj, vecja nevarnost.

Pri operacijskih sistemih, ki bazirajo na spiskih, se ob povecevanju
locljivosti kontrole dostopa povecuje tudi kompleksnost sistema,
povecuje se neucinkovitost sistema in povecuje se verjetnost, da bo pri
dizajnu ali pri implementaciji prislo do napake, kar po drugi strani
pomeni zmanjsano zanesljivost, stabilnost in varnost sistema. Vse to je
v tvojem opisu delovanja NT-jev lepo vidno.

Poleg tega Microsoft neprestano posiljuje racunalnisko industrijo z
varnostno popolnoma nekompetentnimi podsistemi in vmesniki, kot je npr.
Active-X (ali kot je Authenticode), kar nedvomno ne more dobro delovati
na varnost njihovih sistemov.

> precej komercialna. tudi sam uporabljam Linux...  Sam ne vem, zaka so ljudje
> pol nredili Xwindowse, ce je pa vse tko ... in ne vem zaka se folk uporablja
> windowse, ce je pa shell tko privlacen.... in zaka se zmeri vec programira v
> IDE ... Tud za linux se dobi en tak RAD tool ... Dejstvo je, da shell ni
> primeren za mnozico... Glede tajnic... Nekdo je reku, da lohka tajnici das

Ali obstaja kaksen poseben razlog, da Linux enacis z ukazno vrstico? Ce
zelis, ti lahko posljem snapshot mojega desktopa?

> tud kak drug office, pa bo znala delat... Heh, jst sem nasi komi dopovedu

Kar se Janezek nauci, to Janez zna. Ce se nauci caveoffice, bo jamski
Janez, ce se nauci staroffice, bo pa zvezdni..

> kok naj mi masino resetira, ker ji pac njena skoz dela in tega ponavadi ne
> pocne...
>
> Oba sistema toliko poznam, da lahko realno ocenjujem.. Zmeri vec
> posluvnega folka uporabla Groupware... Za linux tega skor ni... Se Netscape,
> ki je sicer zelo podpira unix, ne podpira linuxa, s svojimi Enteprise in
> Suitepost serverji. In na NT se seli zmeri vec programja. Za no harfver se

Stevilo uporabnikov Linuxa se vsako leto podvoji. Brez skrbi, tudi na
Linux se seli vedno vec programske opreme, zato zopet: v cem je poanta?

> na linuxu dolgo caka na driverje... LINUX NI ZA HOME USERJE, NITI ZA
> TAJNICE. Vsaj dokler ne bo imel spodobnega graficnega vmesnika (ne recem da
> je fvwm slab) in ne bo hitrejse dobave gonilnikov in njihove lazje dobave...

Kaj pa je zate spodoben graficni vmesnik? Meni se zdi Afterstep/Window
Maker veliko lepsi kot Windoze look. Zdi se mi, da bolj slabo poznas
Linux okolje, ko si upas postaviti tako hrabro trditev.

Zanima me tudi, kaj ti bo state of the art masina za pisarnisko delo?
Saj to niso Windoze! V tem je ravno poanta ucinkovitega operacijskega
sistema, da ti ni treba imeti najnovejsega in najmocnejsega hardvera v
masini, na kateri bos tipkal besedila in izdeloval tabele (resnici na
ljubo se nisem videl tajnice, ki bi se pri delu v pisarni sla
ray-tracing)! Racionalizacija poslovanja je zbijanje stroskov
poslovanja, ne pa povecevanje!

> In dokler ne bo instalacija SI fontov lazja .... To so osnovni pogoji, ki so

iso8859-2, ne slovenski fonti. Instalacija je priblizno takale:

rpm -i paket-iso8859-2-fontov.rpm (lahko pa tud graficno ce ces)

How easy do you want it to be?

> potrebni za home userja... Ta hoce igrati in skratka zapravljati cas... Se

No za zapravljanje casa bodo Windoze kar v redu:) Ce kdo hoce doma tudi
kaj narediti, mu po konkurencnih cenah (servisnih) instaliram software
na Linux stroj, vkljucno s slovenskimi crkami, tipkovnicami, graficnim
vmesnikom, konfiguracijo orodij in streznikov, uredim priklop na
internet, priskrbim dodatke za dober izgled sistema, varnostno preverim
sistem, po zelji se pa lahko zmenimo tudi za instruiranje osnovne
uporabe za zacetnike.

> WinNT niso za nase home userje....  Kaj sele Linux... Na strezniski strani
> so stvari bolj na strani linuxa, ampak se kazejo dolocene pomankljivosti...
> Trenutno je se WinNt se v zaostanku.... Samo ne mi govorit, da jih je treba

Windoze NT niso na trgu od vceraj, da bomo govorili o 'zaenkrat se v
zaostanku' in tolerirali njihovo nekompetentnost! Ne vem, zakaj se jih
ljudje potem tako oklepajo, ce so pa v zaostranku?? A vas je res tako
zelo strah, da bo M$ vse ostalo unicil, skupaj z vasimi investicijami v
alternativno (= ne-Microsoftovo) opremo, da raje uporabljate njihov
shitty softver in cakate, 'da M$ ne bo vec v zaostanku'???? Ja ne morem
verjet no..

> 4x na teden instalirat... To pocnejo bedaki...

> IN tisti k jih ne znajo zrihtat...

Can you spell 'memory leaks' or 'memory fragmentation'? It's what kills
your whinedoze in a couple of weeks, administrator or no administrator -
makes no difference.

Andrej

--
Andrej Presern, andrejp na luz.fe.uni-lj.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist