[ LUGOS ] Swap particija

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Pon Jun 8 15:04:44 CEST 1998

Janez Trenz wrote:

> Živ,
>
> Počasi se pripravljam na instalacijo RedHat 5.1.
> Koliko diska naj zasede swap particija?? Gledam HOWTO,
> sporočila na raznoraznih mail listah, news, ....
> vsi pravijo: swap = RAM * 2
> Mislim, to je še bolj butasto, kot pa NT (swap = RAM + 12MB).
> A naj zdaj delam 256MB veliko swap particijo?

Odgovor (priblizen!) je takle:

Ce disk ni problem, vzemi vsaj RAM*3, ce sploh ni problem, vzemi RAM*4.
Ce imas diska malo, potem vzemi RAM*2, manj kot to ne, potem raje kupi
nov disk.
Pod 50 MB swapa ne kreiraj (pri teh kapacitetah diskov, ce imas nov
racunalnik).

So izjeme. Recimo prevajalnik mi pozre za en zelo dolg modul in eno
izbrano optimizacijo
preko 120MB pomnilnika (masina ima 64 MB rama in 300MB swapa).
Ena obdelava (program, ki sem ga napisal v Cju) mi pozre fantasticnih
200MB pomnilnika (res pa je, da tece celi dan). Pri tem niti dosti ne
trashira, ker je lokalnost
referenc izjemna in diski zmerno utripajo.

Ce ves, da bos masino rabil za printer server (in ima ubogih 7 mega
rama), potem daj najvec 25 mega swapa,
masina ima 400 mega conner stari disk.

Ce mislis poganjati kaksne stvari paralelno ali kaj, potem ni zadosti,
da imas zadosti swapa, ampak imej
zadosti RAMa, da ne bo lucka na disku non stop gorela. Ce imas *vec*
diskov, potem swap porazdeli na
vec diskov. Mislim, da je na Linuxu meja za velikost swapa, nekje pri
130 mega (ne spomnim se vec natancno),
pac kreiraj vec particij za swap. Ce imas en sam disk, kreiraj particijo
za swap na sredini cilindrov. Da glava
na disku ne bo prevec iskala sem ter tja.

Upam, da to kaj pomaga.

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si

Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org

Slu§ba za informatiko                 | Phone: +386 69 31 676