[ LUGOS ] Win* v Linux LAN optimizacija

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Ned Jun 7 01:32:22 CEST 1998

Jernej Horvat wrote:

> Hmmm...pa bomo spet pri tajnicah...ki IMAJO Win95 postaje.
> Mislim da jih kar nekaj uporablja Sambo in to prav z namenom da se Win95
> postaje povezejo na Linux. In v zvezi s to optimizacijo sem hotel
> slisati/povedat par stvari.
>
> NIc...pa premlevajte stvari, ki so tako ali tako napisane v HOWTO*. :-(

Moje izkusnje s sambo:

Sprva se mi je samba za povezavo z Windowsi zdela super ideja. Njena
kvaliteta
je bila predvsem v tem, da nisi rabil za PCja nic dodatnega SW, lahko si
sharal
diske in printerje z UNIX serverjem.

Nato so se pokazali eni minusi. M$ je zgleda se razvijal sistem
avtorizacije, ki je
prenasal sifrirane hashe gesel preko mreze in to je zapletlo stvari.
Nenadoma mi
ene stvari notoricno niso vec delale. Potem sem spet vzel visjo verzijo
Sambe in
nekako pokrpal tista gesla.

Potem mi je kolega zacel nekaj teziti, da Sambe zelijo biti master browser
za
domeno in da naj to izklopim na Sambah. Zanimivo je to, da mi tega prej ni
govoril,
mi je rekel takrat, ko je on nalozil neke service packe gor (na NTje, se
razumemo).

Spet sem malo preklinjal, ker sem spet na newsih iskal resitev za problem,
ki so
ga spet povzrocili Windowsi.

Nakar sem ugotovil, da sem bil prisiljen 2x upgradati Sambo zaradi nekih
fint, ki so
prisle s strani M$ in to mi je samo cas zrlo.

Zato sem na koncu prisel do spoznanja:

1. Ce si hocem deliti printerje, je najboljse na PCja dati lpr in lpd (lpd,
ce je printer na PCju).
2. Ce prenos datotek ni tako konstanten in transparenten, bi kaksen CuteFTP
tudi pomagal.
    Cute FTP je programcic za windowse, ki daje vtis file managerja in je
kopiranje datotek
    malo lazje.
3. EDINO ce hoce nekdo imeti efekt mapiranih diskov, potem Samba pride v
postev.

Skratka, ce prestekam na TCP/IP protokol kompletno, so stvari veliko bolj
stabilne in
ne rabim se toliko ukvarjati s Sambo, ki je sicer odlicna stvar, ampak
mislim, da se bo
ves cas dogajalo, da nekaj ne bo kompatibilno, ali pa bodo potrebno
frekventni updati.

Kaj ma vse skupaj veze z Linuxom? Ma jo toliko, da mislim, da je Linux
dober server,
ampak v realnosti obstaja dosti PC windows postaj in jasno resurse serverja
je potrebno
izkoriscati na en cim bolj prakticen nacin.

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676