[ LUGOS ] FrontPage Extensions... [sort of]

Darko Bulat Darko.Bulat na k2.net
Pon Jan 12 10:29:16 CET 1998

Andrej Presern wrote:

> Glede tega se nekateri ekonomski teoretiki ne bi strinjali s tabo:)
>
> Glavni problem monopola namrec ni v tem, da bi nek proizvod proizvajal
> samo en proizvajalec, ker to ne vodi nujno (zelo verjetno pa, resnici
> na ljubo) v zmanjsano produktivnost, inovativnost in vse, kar sodi k
> temu, temvec se tezava skriva v strahu pred velikim kapitalom, ki bi
> se povezal s politicno mocjo in bi utegnil ogroziti demokraticne
> pridobitve sodobne druzbe.

Dobro je, da si rekel, da gre le za nekatere ekonomske teoretike.
Namrec,
vecina se jih vendarle strinja s tem, da je monopol predvsem ekonomski
in
ne politicen problem. Res pa je, da prisotnost ali odsotnost monopola
lahko
ima politicne posledice. Tudi boj proti monopolu je v domeni politikov,
ampak to le zato, ker le politiki imajo zakonodajno moc, ki lahko omeji
vpliv monopolista.
Boj proti monopolom na evropski ravni je npr. en od nacinov, da se
Evropa
in evropska gospodarstva naredi bolj ucinkovitima, da se zmanjsa
nezaposlenost,
kar so vse nedvomno politicne zadeve.
V Sloveniji je pa (zal) slovenski trg toliko mejhen (tako po stevilu
potrosnikov,
kot po kupni moci oziroma obrnjenem denarju), da vsaka vecja firma
skorajda
ima neke vrsti monopol na svojem podrocju. Zato v Sloveniji masrikatera
ekonomska teorija ali ne velja popolnoma, ali velja z omejitvami, ali je
kako
drugace obrnjena na glavo.

> Vcasih je dobro vedeti nekaj o ekonomiji:)

Res je.. :)

LP
Darko

Dodatne informacije o seznamu Starilist