[ LUGOS ] knjiznice

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Tor Jan 27 18:58:04 CET 1998

Bostjan Vlaovic wrote:

> Hi!

> Hvala za nasvete in napotke. A torej ni nekaksne standardizirane poti po
> kateri lahko najdes kar isces? Vse torej temelji na izkusnjah in zapiskih
> (pametni pisejo :-) ?!? To se mi zdi malo kaoticno. :-((

Naceloma te stvari pridejo z izkusnjami. Ce ze imas sistem, baziran na
rpm paketih, potem lahko npr. poisces kako sorodno knjiznico (ali kaksno
starejso verzijo) in potem pogledas v katerem paketu je (npr za ld-linux
das:

[andrejp na soda ~]$ rpm -qla | grep ld-linux

in ce zadeva ze obstaja na sistemu, dobis izpisek v stilu

/lib/ld-linux.so.1
/lib/ld-linux.so.1.9.5
/lib/ld-linux.so.2

Nato pa zgornjo komandno vrstico se malo razsiris, npr takole:

[andrejp na soda ~]$ rpm -qla | grep ld-linux | xargs -n 1 rpm -qf

in dobis, v katerih paketih se omenjene knjiznice nahajajo (v istem
vrstnem redu, kot so bile navedene v prejsnjem izpisku):

ld.so-1.9.5-5
ld.so-1.9.5-5
glibc-2.0.6-8

)

Seveda obstaja vec nacinov, kako dobis (konkretno) knjiznice, ki so
instalirane na sistemu, prej opisani nacin iskanja preko rpmjev pa je
malo bolj splosen (a tudi ne edini, uporabis lahko tudi npr. 'locate')
in ga lahko uporabis tudi pri iskanju cesa drugega, pokaze pa tudi (no,
vsaj enega od razlogov:), zakaj je dobro vse, kar je na sistemu
instaliranega, imeti v rpm (ali kaksni drugi obliki pakiranja, kot so
npr. debian paketi).

Andrej

Dodatne informacije o seznamu Starilist